• Anette91

Bostadstillägg?

Bostadstillägget är på max 93% dock även max 4500 >_< Har själv en hyra på 5700kr o snart även akt.ers så kommer få lägga upp för hyran, hemskt att behöva när man lever så snålt ändå >,<
    Det grundar sig även på hur många man är i familjen o hur stor lägenheten är, men får man fråga varför du har en trea och inte en tvåa om du är ensam med bara ett barn? :/ Har soc verkligen acc de? ;o

• Anette91

Så dåligt att de anser att man ska behöva ta lån o kanske då skuldsätta sig.
    Hos oss är hyrorna inte så jättelåga heller men är man ensam & under 21 o söker soc så kräver dem en lägenhet med hyra på 3200 m el, det är helsjukt.
    Nu bor jag lite spec inom kommunen så fick min hyra betald men min handläggare sa att d var endast pga att jag bor som jag bor som de godkändes, helsjukt ju.
    Kan tänka mig att de godkänts i dem flesta fall att de blir högsta beloppet av bostadstillägget men man vet aldrig med försäkringskassanskiten.

• Anette91

Usch, sicken otur med soc, de är helsjukt ibland ju =/
    Och sicken jättetur du fått med FK, tur dem är på din sida och hoppas du slipper soc i framtiden =/

Svar på tråden Bostadstillägg?