Inlägg från: Little Ms Chatterbox |Visa alla inlägg
  • Little Ms Chatterbox

Atypisk autism inan testning?

Min son har atypisk autism, (ADHD som huvuddiagnos). Så som man förklarade för oss när utredningen var klar så var just Atypisk Autism att man inte såg några tecken på det förrän senare. Tex att man kan se normal utveckling fram till 11/2 års eller 3 årsåldern och sen börjar barnet bli mer inneslutet.... Min son har ingen utvecklings försening eller språkstörning. Tvärt om, lätt för mycket och borjade prata oerhört tidigt..... vi har 3/4 vardbidrag.

• Little Ms Chatterbox

Nu sitter jag vid datorn, i natt svarade iaf rån mobilen så var kanske lite kort.

TS när jag läser vad du har skrivit kan jag tänka mig att det ser ut så här. (jag bara gissar!)
    Det som läkaren ser på som symtom på Atypisk Autism är tydligt men de vill göra test senare för att mer "spetsa" diagnosen.
    När vi fick vår sons diagnos så sa läkaren att man skulle göra en ny utredning igen inom 5 år. För oss kvittar det, vi behandlar honom som han är, hans FH är ju där vad det än heter. Nu har han ju sin ADHD som huvuddiagnos och får medicin och Omega mot det så det blir så bra det kan bli.

Jag tycker du ska söka VB så fort det går, helst skulle du ha lämnat in ansökan redan i dag (31/5), men det är ju för sent nu. Man får retroaktivt från att ansökan har inkommit. Man kan lämna in och skriva/kryssa i rutan att läkarutlåtande kommer senare. Försök få in ansökan för juni så ni får de pengarna iaf.
    Att skriva ansökan för vårdbidrag är ofta väldigt svårt, så har det varit får oss alla så du ska inte känna att du gör något fel med att bara lista alla "dåliga" sidor hos ditt barn. Det är en psykisk påfrestning så stålsätt dig och ta ett djupt andetag. Kolla den här länken: www.fub.se/radgivning/texter/48/ Den kan kanske hjälpa något.

Sen undrar jag om ni ger Omega?
    Har du sett Autism-tråden?  www.familjeliv.se/Forum-3-60/m50563666.html

Du ska inte känna att du kommer med dumma frågor, det finns inga dumma frågor, bara dumma svar
    Vi finns här för dig {#emotions_dlg.flower}
    Ha en bra dagSolig

Svar på tråden Atypisk autism inan testning?