• GasGudrun

Ja tack eller nej tack till reklam i brevlådan?

Väldigt många talar negativt om den reklam som dimper ner i brevlådan, men majoriteten vill ändå ha reklamen och har ingen lapp på brevlådan där de tackar nej till reklam.

Jag hör till den skaran som faktiskt vill ha reklam och jag blir irriterad när utdelaren missar min brevlåda och då ringer jag och säger till så brukar jag ofta få en komplettering samma dag.
    Jag gillar reklamen för att jag är en människa som tycker om att planera och jag går gärna igenom reklamen för att se hur många kronor jag kan spara.

Tackar du ja eller nej till reklam? Motivera gärna ditt svar. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ja tack eller nej tack till reklam i brevlådan?
  • La Lola

Jag vill ha reklam!

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • She is Me

Nej tack till reklam här, vill jag ha något så finns den mesta infon att hitta på nätet.

• annca

Nej, inte en massa onödigt papper i vår låda!
    Visst, ibland hade det kanske varit bra att få typ leksakskataloger till jul, men orkar bara inte leta erbjudanden och kuponger och sånt i vardagsreklamen.
    Nope. Reklam: nej tack!

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • GasGudrun
    She is Me skrev 2011-05-31 13:16:36 följande:
    Nej tack till reklam här, vill jag ha något så finns den mesta infon att hitta på nätet.
    Men tänker du inte på miljön?
    Ur miljösynpunkt är det mycket bättre med reklam i brevlådan än att leta på internet. 
  • pluvdo

Just nu bor jag inte själv, men om en månad gör jag det och då skall jag sätta upp en "nej till reklam"-lapp vid brevlådan. Återvinningscentralen är för långt härifrån för att jag skall tycka det är lönt att gå och släpa massa reklam varje vecka. Jag tycker i och för sig att det är trevligt ibland att bläddra igenom reklamblad, men de flesta ligger ju ändå på nätet så man kan kolla igenom dem där.

• She is Me

Hur menar du? Om jag surfar 15 min en gång i månaden med el från vårt elbolag som levererar grön el är bättre än att ha högar med reklam som slängs direkt till återvinningen, som jag måste köra 3 km med min bil?

• GasGudrun
    She is Me skrev 2011-05-31 13:25:42 följande:
    Hur menar du? Om jag surfar 15 min en gång i månaden med el från vårt elbolag som levererar grön el är bättre än att ha högar med reklam som slängs direkt till återvinningen, som jag måste köra 3 km med min bil?
    Ja det är mycket bättre med reklam i brevlådan. Reklamen tillverkas ju av sådant som annars hade gått till spillor eftersom att den största delen av skog som skövlas går till att göra timmer. Reklamen kommer från träd som sorteras bort och grenar från de fällda träden. Den reklam som återvinns kan återanvändas upp till 7 gånger. Ett reklamblad ger 1,5 g koldioxid medan ett reklammeddelande i mailen ger 13,5 ggr mer koldioxid. Det finns väldigt många fördelar med reklam i brevlådan.
  • She is Me

Och om det inte hade varit så lönsamt att kalhugga och ta till vara på precis allt så hade man inte behövt tilläggs gödsla för att kunna odla nya träd för om man lämnat trädrester och ris mm så hade marken återställt sig själv utan onödig gödsel.

• FreeForAll
    GasGudrun skrev 2011-05-31 13:30:31 följande:
    Ja det är mycket bättre med reklam i brevlådan. Reklamen tillverkas ju av sådant som annars hade gått till spillor eftersom att den största delen av skog som skövlas går till att göra timmer. Reklamen kommer från träd som sorteras bort och grenar från de fällda träden. Den reklam som återvinns kan återanvändas upp till 7 gånger. Ett reklamblad ger 1,5 g koldioxid medan ett reklammeddelande i mailen ger 13,5 ggr mer koldioxid. Det finns väldigt många fördelar med reklam i brevlådan.
    Men om man slutar med reklam kan man ju kanske göra något annat av restavfallet (som så vitt jag vet blir till flis - inte reklamblad).

Vem har räknat ut hur mycket koldioxid det går åt? Har du en länk?
    Det ante mig.
  • lia76

Jag vill ha reklam för det dimper ner lite rabattgrejer rätt så ofta (= Och dessa går man miste om annars

(=
Svar på tråden Ja tack eller nej tack till reklam i brevlådan?