• Anonym (lycklig?)

Ni med barn, hur lyckliga är ni?

Jag undrar hur många här inne som har barn och som är lyckliga i sina förhållanden, alltså nöjda med vardagen, nöjda med sexlivet, fortfarande har starka kärlekskänslor till varandra och där ni mår bra helt enkelt. Eller om det inte höll alls efter ett tag.

Hoppas att många är lyckliga för jag känner tyvärr inte en enda som har barn och är lycklig i sitt förhållande.

Nu menar inte jag att om man för att svara på första alternativet alltid måste vara överlycklig jämt, alla har ups and downs, men tänk mer generellt, hur mår ni överlag? Och diskutera gärna hur det är att vara förälder och försöka hålla lyckan och samlivet uppe. Det verkar så himla svårt!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni med barn, hur lyckliga är ni?
  • Moonis

Självklart kan man alltid vara lyckligare men skulle inte vilja ha någon annan bara för det är jobbigt under småbarnsåren. Man får jobba på förhållandet och prata om grejerna man inte är nöjd med.

• Anonym (lycklig?)
    Moonis skrev 2011-05-31 18:08:44 följande:
    Självklart kan man alltid vara lyckligare men skulle inte vilja ha någon annan bara för det är jobbigt under småbarnsåren. Man får jobba på förhållandet och prata om grejerna man inte är nöjd med.
    varför kan man alltid vara lyckligare? =) hur menar du?
  • Anonym (Love)

Våra barn är precis 2 och 6 år fyllda, så det Är mycket BARN just nu i vårat liv. Känns lite som om att jobb, trötthet och allt kring barnen tar upp våran tid just nu.  Vilket naturligtvis känns trist.....MEN vi älskar varandra och i en framtid så kommer det inte att vara såhär.
    Vi har svårt att få barnvakt så vi är nästan aldrig själva, har inte varit utan barnen på två år (över natten då..)
    Sex har vi väldigt sällan...trist tycker båda. Men vi jobbar olika tider så de ena sover när den andra kommer hem osv.

Jag tror att finns kärleken där (menar alltså Inte sex..) så kommer man långt.

• standby

Min man är helt klart mitt livs kärlek! Vu har varit tillsammans i 14 år o har tre barn.
    Hoppas det alltid kommer vara vi.

• 010306

Skitlyckliga överlag helt klart :) 3 barn tillsamans & har varit tillsamans i snart 11 år. Minstingen är 5 år snart så bebisåren har vi klarat av oxå ;)

• Moonis
    Anonym (lycklig?) skrev 2011-05-31 18:10:03 följande:
    varför kan man alltid vara lyckligare? =) hur menar du?
    Menar att allting inte alltid är perfekt och ibland vill man bara ge sambon en pungspark men i botten så finns kärleken där
  • Majsan70

Livet går upp o ner såklart men vi är genomgående lyckliga med varandra .

• Anonym (lycklig?)
    Moonis skrev 2011-05-31 18:17:18 följande:
    Menar att allting inte alltid är perfekt och ibland vill man bara ge sambon en pungspark men i botten så finns kärleken där
    haha okej jag förstår =)
  • Linda1976

Vi är skilda sen 2 år, men det har inte med dotterns vara eller icke vara att göra. Det hade hänt ändå.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
Svar på tråden Ni med barn, hur lyckliga är ni?