Inlägg från: Emmi27 |Visa alla inlägg
  • Emmi27

Byta blöja på café?

Novelli skrev 2011-05-31 22:37:03 följande:
    Emmi27: Självklart ska man inte byta blöja bland ätande gäster. Fast jag kan ge mig den på att du kommer göra saker en dag som inte gillas av andra, kanske när du själv får barn.
    Om jag nånsin får barn så hoppas jag att vettet inte går ur skallen för det, för det verkar det göra för en del med tanke på att vissa tycker det är okej att byta blöja bland matgäster. Andra saker vet jag inte om jag gjort som andra stör sig på, men just när det gäller blöjbyte och sånt så borde man väl fatta själv att det faktikst inte uppskattas.
  • Emmi27
    Danitra skrev 2011-05-31 22:43:22 följande:
    Fast nu vad det ju faktiskt pruttljudet du störde dig på, vilket är ännu konstigare!
    jag störde mig på både och som du kan läsa här i tråden.
  • Emmi27
    Danitra skrev 2011-05-31 22:27:59 följande:
    Nej, och jag vill inte att idiotiska åsikter och feltänkta resonemang ska få yttras på ställen jag besöker. Men till skillnad från dig accepterar jag läget.
    för övrigt intressant att du som psykologistuderande inte har större förståelse för andra.
  • Emmi27

Om jag hade suttit på ett fullsatt ställe där alla ljud inte hördes så hade jag kanske inte tänkt på det för det hade blandats med allt annat, men nu var det inte alls många på cafét så det lät väldigt ljudligt.

• Emmi27
    viseversa skrev 2011-06-01 08:40:56 följande:
    Ja du måste ju fått extrema men av detta ts. Tänk då dom som gud förbjude PRATAR för högt om sina problem. Eller om någon tappar något i golvet. Det måste ju vara såå hemskt. Ja alla andra borde smyga på tå för att inte söra dig och ditt sälskap ts. 
    Om du tror att jag får men av detta så är det nog du som är överkänslig. Jag har rätt att tycka att pruttljud inte hör hemma där folk äter. Punkt slut.
  • Emmi27
    Kramig skrev 2011-06-01 09:26:46 följande:

TS Lovar att den dagen du blir mamma så slutar du bry dig. det ända som räknas då är att ditt barn mår bra. Sa själv att jag aldrig skulle ge mat offentligt, men barn blir inte hungrig på beställning. Byter både blöja och matar på offentlig plats för att mitt barn behöver det, om detta skulle störa någon så bryr jag mej inte. Finns så mycket annat de kan störa sig på i stället. Att du sedan störde dig på pruttljud, allvarligt. Är det inte värre att äta med öppen mun?

Till Jamo. Tja de släpper ju även in gäster utan att sterilisera dessa och vem vet var de varit före.

OM jag nånsin blir mamma så hoppas jag att jag kommer ihåg hur otrevligt jag tycker det är när folk byter blöja och gör pruttljud bland matgäster och har sinnesnärvaro nog att inte göra samma sak. Om nån äter med öppen mun  så skiter väl jag i det, sitter inte och glor på andra när jag äter, äckliga ljud är en annan sak.
  • Emmi27
    Kimmice skrev 2011-06-01 11:02:24 följande:

Usch nej, blöjor skulle jag aldrig byta mitt bland folk på ett café. Det känns inte mysigt alls.

Men hellre någon som pruttar sin bebis på magen än en skrikande och missnöjd bebis tror jag... :/

Kan förstå att kombinationen inte var så aptitretande men tar man bort blöjbytet borde man kunna leva med pruttljuden. :)

det var det som gjorde det, kombinationen, men håller fortfarande fast vid att man kan busa på andra sätt än med pruttljud när folk äter.
  • Emmi27
    Tonårsmamman1 skrev 2011-06-01 11:07:50 följande:
    Du verkar vara den nya egoistiska typen av förälder, gör vad du vill och skiter i andra! 
    det är lite det där jag är ute efter, men har man inte barn själv så får man inte yttra sig i frågan enligt FL-s oskrivna regler verkar det som. Jag förstår att en bebis måste få sin blöja bytt, men det kan knappast vara så akut att man måste göra det bland matgäster. Begriper inte varför så många verkar tycka att deras barns behov går före precis alla andra. Går världen under om man byter blöja på muggen eller väljer att busa utan ljud som får en att tänka på nån med tarmproblem liksom. Världen går inte under för att de skiter i det heller men man kan ju visa lite hänsyn. Är iaf min åsikt och säger som förut, hoppas verkligen jag har mer vett i skallen än så om jag nånsin får barn.
  • Emmi27
    Tonårsmamman1 skrev 2011-06-01 11:18:04 följande:
    Har man inga vettiga argument tar man till "har du inga egna barn så förstår du inte". Men så länge de här föräldrarna och deras barn är ute bland folk så får de finna sig i att folk har åsikter om dem Man behöver inte har barn själv för att bli störd av andras barn, det är ju ett jättelöjligt argument!
    Ja faktiskt. Sen tycker jag det är en sak om man är allmänt ointresserad av barn och stör sig på deras blotta uppenbarelse och på sånt som jag tycker hamnar under kategorin vett och respekt. Men det behöver man inte visa mot andra när man har barn verkar en del tycka. Eller rättare sagt, en del verkar omdefiniera dessa begrepp. många säger ju dessutom "innan jag hade barn så tänkte jag att jag aldrig skulle göra si eller så (typ byta blöja bland matgäster)" men så gör dom det ändå, och enligt dem är det för att man minsann inte vet vad som är ok och inte innan man har barn och att när man får barn så får man en uppenbarelse om att hey, allt är okej! Min åsikt är att vettet sprungit läck..
  • Emmi27
    Zavedos skrev 2011-06-01 11:20:16 följande:
    Men herregud! Det är ju inte menat som pruttljud! Det är ju bara en rolig lek! Det är ju DU som gör den associationen!
    Om jag skulle sitta 2 bord bort och göra pruttljud, skulle du uppskatta det då?
Svar på tråden Byta blöja på café?