Inlägg från: Emmi27 |Visa alla inlägg
  • Emmi27

Byta blöja på café?

puss skrev 2011-06-01 11:25:43 följande:
    de flesta skulle nog skita i vilket, alt tycka att det är gulligt med busande bebisar.
    Jag pratar inte om att jag skulle göra det på en bebis, jag pratar om ifall jag skulle sitta och göra pruttljud för att jag tycker det är lustigt.
  • Emmi27
    Kya skrev 2011-06-01 11:51:49 följande:
    jag skulle inte tycka att du vore äcklig. kanske konstig, fundera på om du har något förståndshandikapp? skulle du däremot göra det på en bebis så skulle jag le och tycka att det är underbart mysigt att få mysa och busa ihop med sin bebis.
    det finns inget äckligt med att göra pruttljud med munnen? det är ju bara luft mot hud.
    och riktiga pruttar är bara luft ur röven =)
  • Emmi27
    Kya skrev 2011-06-01 18:11:08 följande:
    Nope, riktiga pruttar är mest gaser. metan, bland annat. illaluktande gaser, och nu har man kläder mellan, men det följer även med bajspartiklar. det är enorm skillnad att jämföra luftpruttar på en bebismage med riktiga pruttar....

haha, jag fattar inte att jag skriver om sånt här...
    japp, men det låter likadant och det tycker jag är högst otrevligt när man äter. Men mammor är väl vana vid pruttar och bajs vid maten och har noll förståelse eller respekt för andra som inte uppskattar det.
  • Emmi27
    Ekrlsn skrev 2011-06-02 10:23:44 följande:
    Jag ska nog gå och fika med båda ungarn idag och göra massa pruttljud
    Hoppas folk stör sig något enormt på oss för jag kommer endast njuta av mina glada barn  
    Då får du ha det så trevligt
    Du låter dock som en typisk mamma som inte har någon som helst respekt för andra. Men som sagt, det är väl så vissa mammor blir, lever i en bubbla där bara dom och barnen existerar, alla andra får anpassa sig och slänga sig ur vägen.
  • Emmi27
    polinskibonk skrev 2011-06-02 10:52:52 följande:
    Vadå så bara för att det inte finns skötbord får ej barn vara där. Kan inte tänka mig att det var en bild på ett barn med kryss över på cafet- Snacka om I-lands problem. Du vet att det är folk som dör i krig och svält och annat ute i världen va.
    nej men oj, ska vi blanda in krig också? jag antar att varje gång du är irriterad på nåt tänker "Nej men guuud! barn svälter ju i världen, nu är jag inte irriterad längre". grattis till dig i sånna fall. Kul att man inte får ha åsikter. På ett forum .Som vanligt.
  • Emmi27
    an0nym0u5 skrev 2011-06-02 10:41:30 följande:
    Varför sa du inte till henne då? Typiskt svenskt att bara sitta o mumla lite för sig själv. Du kunde ju ha sagt: kan du sluta munprutta bebisen, jag blir äcklad och stött av det.

Låter det löjligt? Ja, kanske för att det är löjligt.

Sluta vara så jäkla känslig TS, eller stanna hemma och fika. Det finns betydligt värre saker att ojja sig över..

Prutt prutt Tungan ute
    Varför? För att jag vet att folk inte bryr sig, som jag fått bevisat för mig här. Men jag får störa mig på det hur mycket jag vill ändå.
  • Emmi27

Jag ska nog veckla ut en binda nästa gång jag är på café och se hur folk reagerar.

• Emmi27
    plett skrev 2011-06-02 13:20:21 följande:
    Byta tampong kanske?
    ja varför inte, det går ju snabbt,  ut och in, luktar knappast nåt heller.
  • Emmi27
    Betty Boop skrev 2011-06-02 13:53:27 följande:
    Eller varför inte byta blöja på en vuxen person? Finns det inte nån handikapp toa så är det inte mitt problem! Jag byter minsann på min vuxna son när han behöver det, oavsett plats. Och därmed basta!  Det får andra helt enkelt finna sig i! Det är inte mitt problem. Min lilla gulleplutts behov går före alla andras!
    japp, ta med en pruttkudde också som han kan leka med, för det gör ju inget om man måste lyssna på pruttljud när man äter. Eller rättare sagt, man behöver inte tänka steget längre att man kanske inte behöver förstå varför han inte gillar det men inse att det kan va så och respektera detta. Men jag tror jag tar med pruttkudde och bindor, det är ju okej eller hur!
  • Emmi27
    Bollen82 skrev 2011-06-02 15:29:34 följande:
    Vad synd att det ska behöva finnas såna här trådar.. Det blir sånt påhopp från vissa att ALLA föräldrar är likadana.

Jag har aldrig och kommer aldrig att byta en blöja på ett café.. Det är rent förnuft att man isåfall får gå ut från cafét eller in på toa och byta blöjan i vagnen!
    Vi brukar fika på ett café som inte har skötbord, behöver man då byta blöja så e det bara att traska till andra sidan köpcentrat där det finns skötbord.. 
    INGEN av mina vänner skulle heller byta blöja på caféer..

Så ni som drar alla föräldrar över en kam, sluta upp med det! I slutändan handar det ju bara om sunt förnuft och hänsyn till varann!
    Grejen är att det är de som tycker det är okej som gapar om att vi som inte gillar det är korkade och inte har nåt att säga till om men jag märker ju att det finns de som inte är så. I alla fall när det gäller blöjbytandet.
  • Emmi27
    Med Bebis skrev 2011-06-02 15:41:15 följande:
    Pruttljud vaddå skämtar du eller hur känslig får man vara egentligen kanske ska du ta och äta dina mackor hemma istället?
    Suck...
    som sagt, ni med barn är vana vid pruttande och fisande ljud dagarna i ända och vid matbordet. Synd att det ska vara så svårt att förstå. Skulle du gilla om nån satt och lekte med en pruttkudde när du åt?
  • Emmi27
    Ekrlsn skrev 2011-06-02 18:52:47 följande:
    Nix, jag har bytt kissblöjor framför andra, dock inte på ett fik men på parkeringar innan man går in i affären eller på gatan när ungen sovit en bra stund och man vet att den borde bytas. Skitblöjor har jag också bytt om jag vet att det e långt till en toalett eller hem, men fortfarande inte på ett fik. 

Och nej alla ska inte anpassa sig men däremot borde man tänka efter en till gång innan man höjer ögonbrynen och blir arg för att någon busar med sitt barn. Skulle du hellre vilja att den gallskrek än skrattade? Dom kanske märkte att barnet höll på att tröttna på omgivningen och ville liva upp stämmningen för att slippa gallskriket. Iofs tycker jag inte att man ska ha en anledning att roa sitt barn men du gör det säkert. 
    Barnet var helt lugnt, men det spelar ingen roll. Finns väl fler sätt att roa en bebis än med pruttljud. Eller har vissa så dålig fantasi? Skit samma, jag tycker det är onödigt och du bryr dig inte för att du är mamma och van vid pruttljud. Fine.
  • Emmi27
    hallencreutz89 skrev 2011-06-03 08:07:42 följande:
    De kunde bytt på toa ändå, jag har bytt på toa utan skötbord många gånger. Ärbebisen väldigt liten kan man användatoan som skötbord och annars är den stor nog för satt man ska kunna lyfta den när man byter eller låta den ta stöd med fötterna nånstans. Pruttljud tycker jag kvittar rätt mycket, så länge det görs med munnen. Fast det beror ju på hur extrema ljud man gör också.
    dessa ljud var rätt extrema, alltså det var höga pruttljud och inget som försvann bland något sorl i lokalen.
  • Emmi27
    lövet2 skrev 2011-06-03 08:11:12 följande:
    TS - Det finns terapi för det mesta. Antagligen även för dina problem. Kolla med VC så kanske de kan remissa dig vidare!
    om du inte har nåt vettigare att säga så behöver du inte säga nåt alls. Om du på allvar tror att jag behöver terapi så kan vi ju gå tillsammans för då är nog inte du riktigt frisk heller. Och om du bara driver så kan du sluta upp med det för du idiotförklarar bara dig själv. Men återigen så är det många mammor här inne som inte har nån förståelse alls för andra.
  • Emmi27
    Kya skrev 2011-06-03 08:03:27 följande:
    jag reagerade inte med äckel innan jag blev mamma heller. bara för att nån spolade i nån kran så påmindes inte jag om kiss-ljud heller.
    det är väl en jäkla skillnad att spola i en kran och att göra pruttljud?
  • Emmi27
    lövet2 skrev 2011-06-03 12:17:41 följande:
    Om du inte själv inser att du har problem, så är det väl bra om någon berättar det för dig? Jag känner andra som du, t ex en som inte klarar av att gå på ett café sommartid eftersom det finns äckliga människor där som är barfota i sandalerna. Hon ser inte heller att det är hon som har problem, utan hon anser att det är alla de där barfota människorna som har det ...
    och du tror att jag skulle få nån sorts aha-upplevelse av din kommentar eller? lägg ner och inse att det faktiskt finns dom som inte är lika överförtjusta i blöjor och höga pruttljud vid matbordet och sluta jämför med sånt som det inte är jämförbart med.
  • Emmi27
    hallencreutz89 skrev 2011-06-03 13:50:47 följande:
    ja, som sagt så beror det på hur extrema ljuden var, och det vet ju bara du egentligen. För man får ju tänka lite på sin nivå när man är bland folk i allmänhet så varför inte när man gör pruttljud också då?
    mm precis. kan tala om att det nästan ekade eftersom det inte var så mycket folk.
  • Emmi27
    Pepparfrun skrev 2011-06-03 16:27:28 följande:
    Tycker du att pruttljuden var värre än blöjbytet? Wow.
    Nope, tycker att det är lika otrevliga båda två. Men kombinationen var värre.
  • Emmi27
    Pepparfrun skrev 2011-06-03 16:31:30 följande:
    Varför är pruttljud otrevliga?
    Pruttar vid matbordet är otrevliga och det är pruttljud också, eftersom det låter som pruttar.
  • Emmi27
    Pepparfrun skrev 2011-06-03 16:34:25 följande:
    Men du ser väl att de görs med munnen? Eller menar du att damen fes?
    Om du läser min TS så ser du vad jag menar.
Svar på tråden Byta blöja på café?