Inlägg från: Lippans |Visa alla inlägg
  • Lippans

Finns det intelligenstest för små barn?

Någon som vet?

• Svar på tråden Finns det intelligenstest för små barn?
  • Lippans

Jag förstod att den frågan skulle komma Pga att jag inte vill bli dömd som en ytlig och töntig mamma så skrev jag inte det i trådstarten.

Men jag vill göra ett sådant test på min dotter.. 

• Lippans

Hon är fyra år.. Men det är egentligen oväsentligt, ett test alltså Jag var bara lite nyfiken. Nu struntar jag i det och går och lägger mig istället. God natt!

• Lippans

Hennes läkare säger att hon är extremt smart och en gång satt vi i ett väntrum med en herre som kom fram till mig och sa att han var pensionerad barnpsykolog. Han hade observerat våran disskution (hon var då 2 år) och han tyckte att hon var otrolig och sa att jag skulle se till att hon fick rätt skola.

Jag  var som sagt bara nyfiken! 

• Lippans

Jag har läst artikeln på aftonbladet. När jag läser den känns det löjligt, min dotter kan ju allt det där sedan länge. Men mensa gör inte test på små barn...

Jag är lite orolig för lillans skolgång. Hon sitter vid datan och lär sig massor om kroppen. Hon kan berätta om hur njurar, lever och lungor fungerar. Ritar ibland bilder för att även visa. Hon kan jättemycket om kroppens anatomi mm.

Hon rättade sin läkare sist vi var där, vi skrattade åt det i lunchrummet sen! (jag arbetar där)

Jag tror hon kommer tycka skolan är trist. Men vad har man för val pm man har en lättlärd tjej? Hon räknar gånger, plus och minus. Hon läser ovh skriver.... Lägger 50 bitars pussel med baksidan uppåt mm.

Det är redan svårt att hitta utmanonar till henne. Det har varit så sedan hon var två. 

• Lippans

Som jag skrev, jag är orolig för hur det blir då hon blrjar skolan, de har inte tid att sitta med henne med faktaböcker och allt du föreslår. Ja vill veta hur jag kan hjälpa henne i framtiden. 
    Om det är så att hon ska blrja skolan tidigare osv... Finns kanske olika alternativ på skolor också.. 

• Lippans

Jadå, hon är duktig även socialt. Hon sitter still på restauranger, kan roa sig på en 10 timmars flygning. Pratar mycket och gärna med människor...

Svar på tråden Finns det intelligenstest för små barn?