• M C

Finns det intelligenstest för små barn?

För att säkerställa att det inte handlar om en diagnos som handikappar barnet eller säkerställa en diagnos som ger barnet möjlighet att få adekvat hjälp.
    Jag har gjort en sån i liten ålder och min ena son har gjort en i liten ålder.
    Båda var mycket välbehövda.

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Lippans skrev 2011-06-01 21:57:53 följande:
    Hon är fyra år.. Men det är egentligen oväsentligt, ett test alltså Jag var bara lite nyfiken. Nu struntar jag i det och går och lägger mig istället. God natt!
    Nej, inte ovesäntligt på sikt.
    Bara just nu.

Om det visar sig att hon kan börja tidigare eller snarare behöver börja tidigare så kör på. Barn behöver utmaningar. Vänta för länge och du får skoltrötta barn som skiter i skolarbetet.
    Ta diskussionen med förskolan!
    *hejjar på*
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Morse skrev 2011-06-03 14:53:13 följande:
    Det finns intelligenstester för barn ja, de standardiseras efter åldern så om en 3 åring har 140 IQ så är den självklart inte lika intelligent som en vuxen som har det.
    Fast det ändras väldigt lite. IQ handlar om en grundförmåga, inte om erövrad kunskap.
Svar på tråden Finns det intelligenstest för små barn?