• Oreos

Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?

Pratade med  min läkare som hjälpte mig ta bort några födelsemärken,
    Han sa att om man har ett märke som är mycket utstående kan man ta bort det själv genom att 'strypa' det med en sytråd och sen faller det ev efter nån vecka.

Någon som gjort det? Gör det ont?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 23:26
    Tänk på att kolla upp leverfläckarna innan ni tänkt ta bort dom på egen hand, även om risken är väldigt liten så kan det vara hudcancer!
  • Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?
  • emme 86

Den fläcken som ja snörpte igår har fått en vätskefylld blåsa på sig, det äcklig ut.
    Har börjat bli mörk oxå så förhoppningsvis skrumpnar den snart.

• etthjerta
    emme 86 skrev 2011-06-21 21:05:44 följande:
    Den fläcken som ja snörpte igår har fått en vätskefylld blåsa på sig, det äcklig ut.
    Har börjat bli mörk oxå så förhoppningsvis skrumpnar den snart.
    Min har med vätskat lite grann,men inte så farligt.. Nu börjar den bli svart på ena sidan så hoppas den ramlar av snart Tungan ute
    UmmAlina skrev 2011-06-21 20:38:21 följande:

Men är det inte farligt att göra det?

Jag kan liksom inte tänka mig att det kan vara bra...

Hmm,fast det e ju död vävnad du liksom stryper blodtillförseln till... Tror inte det är farligt sålänge det inte blir inflammerat elr så Glad Samma princip som om du skulle strypa blodtillförseln till vilken kroppsdel som helst, tex ett finger. Det blir först blått och du tappar känseln, sen (efter oerhört lång tid) skulle det trilla av.. Men nu e det ju bara ett litet födelsemärke,förmodligen därför det går så pass fort Glad
  • etthjerta

Nee,min som jag snörade åt svällde bara up och blev nästintill inflammerad och gjorde skitont så nu blev jag less och klippte bort dom båda två! Tog xylocainsalva och en nagelsax Skrattande Det kändes faktiskt inte så mkt som jag trodde att det skulle göra,var beredd på at det skulle göra betydligt mer ont! Slutet gott allting gott! Flört

• Oreos

Roligt att se att så många hakat på. :)

Jag skulle strypa en till på magen ikväll, jag råkade dra åt lite väl hårt och skar av den med sytråden, det blödde, mycket. Och gör fortfarande om jag lyfter på plåstret..

• etthjerta
    Oreos skrev 2011-06-22 19:06:30 följande:
    Roligt att se att så många hakat på. :)

Jag skulle strypa en till på magen ikväll, jag råkade dra åt lite väl hårt och skar av den med sytråden, det blödde, mycket. Och gör fortfarande om jag lyfter på plåstret..
    Hm,men den försvann iaf Flört
  • emme 86

Tjoho! Leverfläckarna är borta!
    Det tog sin lilla tid men tillslut så. Rekommenderar att man sätter en till tråd efter någon dag eftersom att fläcken krymper o då inte stryps längre, fick göra så på både min o sambons.

• hjertat8

Jag hade en ganska liten men ändå utåtstående jäkel i armhålan och var rädd varje gång jag skulle raka mig att jag skulle raka bort den/raka bort lite av den och att det skulle spruta blod. Men en dag fick jag nog och knipsade den rakt av med naglarna, det gjorde ont och fläcken var ganska uthållig och gick inte riktigt av, men jag slet bort den och det läkte jätte fint och nu finns det inte ett spår av den!! Jag blev väldigt nöjd.

Jag har dessutom hört talas om att man kan strypa utåtstående födelsemärken, och jag har ett litet större märke på sidan av bröstet.. Sitter på jobbet nu och kan inte ta av mig för att inspektera det men jag tror nog att det är utåtstående nog för att en tråd ska kunna rymmas runt om den... Isåfall ska jag göra det när jag kommer hem.. Det ska bli väldigt skönt att bli av med den också vill jag lova!!
    Åh vad underbart, sen ska jag ta hand om mammas på halsen som jag pillat på i hela mitt liv.

• missypissy

Har ett födelsemärke på strypning just nu! Vågade inte det i ansiktet, så ett annat stort fult som sitter vid mitt nyckelben har fått agera "försökskanin". Satte tråden i morse, nu får vi se när det kan tänkas ramla av. Fick även med mig syrran på tåget så hon har snörat ett på sin mage. Återkommer med rapport!

• singer

Jag fick hjälpa min mamma med detta när jag bodde hemma. Funkade kanon!

• Amor Vincit Omnia

Har två stycken jag länge velat bli av med, men varit för feg för sprutor och knivar.. visade upp för läkaren och hon erbjöd sig att  ta bort dom, men jag fegade ur...Obestämd

Tänkte ta mod till mig i våras men blev aldrig så, läste eran tråd igår och  bad dottern knytta dom... den ena kändes och känns fortfarande den andre tror jag att hon får fixa en tråd till på.. 

Ramlar dom av av sig själva sen eller måste man göra något?? har plåster på 

Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?