• Oreos

Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?

Pratade med  min läkare som hjälpte mig ta bort några födelsemärken,
    Han sa att om man har ett märke som är mycket utstående kan man ta bort det själv genom att 'strypa' det med en sytråd och sen faller det ev efter nån vecka.

Någon som gjort det? Gör det ont?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 23:26
    Tänk på att kolla upp leverfläckarna innan ni tänkt ta bort dom på egen hand, även om risken är väldigt liten så kan det vara hudcancer!
  • Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?
  • Trasseltroll
    Björnmossa skrev 2011-06-09 13:32:31 följande:
    Jag klippte en gång. Tvättade av med sprit, kokade nagelsaxen och körde. Det blödde rätt rejält, droppade på golvet, men lite tryck och sen några plåster gjorde susen. Minns inte hur lång tid det tog innan det läkte men inte jättelång tid, ett par dagar kanske.

Min snörade gör ont och kliar (kan vara plåstret över iofs), har inte ändrat färg särskilt... ska man dra åt hårdare?
    Modigt! Jag är inte rädd för smärta, men klippa...? njaaa...jag testar nog att strypa den först, sen får vi se!

Mitt kliar också! Och jag har fortfarande känsel i födelsemärket...trodde känseln skulle försvinna? Den har iofs blivit mycket mörkare så nått händer ju iaf. Ska prova ta ett nytt snöre och dra åt hårdare.
  • Den allsmäktige

ÄR NI REDO?! Här kommer bilden!!!
    OBS OBS OBS!
    KÄNSLIGA VARNAS!!!

(Jag pluggar till SSK och till och med jag tycker det ser för jävla äckligt ut...)
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .

Den har varit liten, skrumpen och brun innan, men nu är den rosa och svullen stor som en kidneyböna Kräks.
    Men den har skurits av från höger, så den är påväg av nu! :)
  • vackrastarflow

Succé!!!! Min är nu borta!! WOOOO!

Det gick fortare än jag trodde Iförrgår var den nästan normal, igår kväll så började den bli mörk och nu för 10 minuter sen drog jag loss den

Trasseltroll skrev 2011-06-09 13:38:38 följande:
    Modigt! Jag är inte rädd för smärta, men klippa...? njaaa...jag testar nog att strypa den först, sen får vi se!

Mitt kliar också! Och jag har fortfarande känsel i födelsemärket...trodde känseln skulle försvinna? Den har iofs blivit mycket mörkare så nått händer ju iaf. Ska prova ta ett nytt snöre och dra åt hårdare.
    Känseln i min var kvar fram till idag. Det var under dagen som känseln försvann och så kom den av nu. Trodde att det skulle ta längre tid pga känseln och storleken, men när den skrumpnar går det fort!
    Men jag bytte snöre tre gånger under processen som startade söndag kväll.

Nu ser det ut som någon förklarat innan, som ett myggbett eller en nyklämd finne med ett litet sår i mitten.
  • Den allsmäktige
    Thursday skrev 2011-06-09 19:09:33 följande:
    Är det en tredje bröstvårta du försöker ta bort? Hu!
    Haha! Det är sambons. Flört
  • Den allsmäktige

Hallå... Hur ser era bröstvårtor ut? :P

• SilverEmma
    Den allsmäktige skrev 2011-06-09 19:26:39 följande:
    Hallå... Hur ser era bröstvårtor ut? :P
    Min mans bröstvårtor är sådär små och knoppiga...men inte fullt så mycket hår...
    Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • Callistrate

OK, here goes

Ni har sett bilden före... Här kommer först en bild på när den var helt ihopskrumpnad & sedan en bild från idag (inte så skarp). Inte speciellt tjusigt ännu, men den är iaf platt!

• SilverEmma

Coooolt....jag lovar att ta bilder när jag väl fixar min.

Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?