• Oreos

Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?

Pratade med  min läkare som hjälpte mig ta bort några födelsemärken,
    Han sa att om man har ett märke som är mycket utstående kan man ta bort det själv genom att 'strypa' det med en sytråd och sen faller det ev efter nån vecka.

Någon som gjort det? Gör det ont?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 23:26
    Tänk på att kolla upp leverfläckarna innan ni tänkt ta bort dom på egen hand, även om risken är väldigt liten så kan det vara hudcancer!
  • Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?
  • Oreos
    Callistrate skrev 2011-06-02 14:42:07 följande:
    Har nu gjort ett försök... Med en liten på armen. Tyckte att det var lite svårt, hoppas att jag lyckades knyta åt ordentligt. Inser att de på ryggen kan jag glömma att klara av på egen hand. Får se hur det går med den jag lyckades med. Fungerar det får jag väl se till att få hjälp med de övriga!
    Spännande,
    Jag snörpte min för kanske 5 timmar sen men märker ingen skillnad ännu.. Hoppas den dör snart.
  • Den allsmäktige

Min sambo vägrar hjälpa mig :(

• SilverEmma

Jag är livrädd för att jag ska knyta om en och det ska göra skitont, sen får jag ju inte upp knuten!! Aaahh!!

• Edalia

Jag hittar inte mitt sykit!! Skrikandes

Där får man för att man inte är pysslig av sig .

• Oreos
    SilverEmma skrev 2011-06-02 15:07:46 följande:
    Jag är livrädd för att jag ska knyta om en och det ska göra skitont, sen får jag ju inte upp knuten!! Aaahh!!
    Det var jag med.. Men det gör inte ont när väl snöret sitter där. Jag lovar.
  • Oreos
    Den allsmäktige skrev 2011-06-02 15:06:19 följande:
    Mäh.. taskigt.
  • Angeeli

Jag har gjort det flera gånger... Varje gång har jag dragit åt snöret för hårt så snöret gått av men leverfläcken/skinntagen har " dött" efter ett par dar.. Först har den svullnat lite sen börjar den torka ut å då har jag bara ryck loss den!!

• pennylane82

Åhh jag vill också ta bort en som jag har på halsen....shit jag vet inte om jag vågar...Förvånad 
    Låter läskigt med att dra åt ett snöre runt Rynkar på näsan

Oliver 04 Melvin 08
  • SilverEmma
    Den allsmäktige skrev 2011-06-02 15:06:19 följande:
    Taskmört. Jag vågar inte ens fråga min...tror han skulle njuta för mycket av det.
    Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?