• Oreos

Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?

Pratade med  min läkare som hjälpte mig ta bort några födelsemärken,
    Han sa att om man har ett märke som är mycket utstående kan man ta bort det själv genom att 'strypa' det med en sytråd och sen faller det ev efter nån vecka.

Någon som gjort det? Gör det ont?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 23:26
    Tänk på att kolla upp leverfläckarna innan ni tänkt ta bort dom på egen hand, även om risken är väldigt liten så kan det vara hudcancer!
  • Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?
  • Oreos
    Bellini2 skrev 2011-06-05 23:08:48 följande:
    Jag vill bara understryka det Kojbe säger: var jätteförsiktiga med vad ni gör! Leverfläckar KAN vara cancer och bör tas om hand av läkare. Hudfärgade skin tags är kanske en annan sak men de här på bilderna ser inte ut att vara att leka med.
    Om du menar mina så har en läkare kollat på dom innan. Han har inte sett någon som han är orolig över. Så dom får jag leka med hur mycket jag vill..

Men jag tycker samma sak, man ska vara lite försiktig.
  • vackrastarflow
    Bellini2 skrev 2011-06-05 23:08:48 följande:
    Jag vill bara understryka det Kojbe säger: var jätteförsiktiga med vad ni gör! Leverfläckar KAN vara cancer och bör tas om hand av läkare. Hudfärgade skin tags är kanske en annan sak men de här på bilderna ser inte ut att vara att leka med.
    Jag håller med om detta! Mina är inte leverfläckar utan sk skin tags. Konstaterat av läkare...
    Callistrate skrev 2011-06-05 23:10:22 följande:
    Jag tyckte också att det var svårt. Fick ju göra om det idag...

Jag har flera stycken på ryggen - men vet i sjutton hur det ska gå, även jag är väldigt singel...
    Jag blötlade tråden så blev den lättare att ha med att göra. Vi får ha en hudflärpsdejt
  • Oreos
    vackrastarflow skrev 2011-06-05 23:16:03 följande:
    Callistrate skrev 2011-06-05 23:10:22 följande:
    Jag tyckte också att det var svårt. Fick ju göra om det idag...

Jag har flera stycken på ryggen - men vet i sjutton hur det ska gå, även jag är väldigt singel...
    Jag blötlade tråden så blev den lättare att ha med att göra. Vi får ha en hudflärpsdejt
    Får jag också vara med?
    Jag har några till jag vill få bort men behöver en hand till för att få det att funka.. Får muta en kompis tror jag.
  • vackrastarflow
    Oreos skrev 2011-06-05 23:18:12 följande:
    Får jag också vara med?
    Jag har några till jag vill få bort men behöver en hand till för att få det att funka.. Får muta en kompis tror jag.
    absolut! the more the merrier
  • Den allsmäktige

Nu ska mina som är under armhålan bort! Ska tvinga sambon imorgon, jag har ju faktiskt snörat honom *sur*. Äntligen kanske jag vågar lyfta upp mina armar i luften? Mina är helt hudfärgade så de ska nog inte vara några problem att knipsa!

• Den allsmäktige
    Den allsmäktige skrev 2011-06-05 23:26:35 följande:
    Nu ska mina som är under armhålan bort! Ska tvinga sambon imorgon, jag har ju faktiskt snörat honom *sur*. Äntligen kanske jag vågar lyfta upp mina armar i luften? Mina är helt hudfärgade så de ska nog inte vara några problem att knipsa!
    Eh. Det är inte så att jag har en hudflärps-koloni under armhålan. Lät som det när man läste om. :P
  • Oreos
    Den allsmäktige skrev 2011-06-05 23:26:35 följande:
    Ska du rent knipsa av dom? Inte strypa? :-O
  • Simben

Alltså måste bara fråga...går det ta bort leverfläckar med vårtmedel? Går det strypa leverfläckar så att allt försvinner eller blir det brunt märke kvar som bara inte är utåtstående? Och jag har oxå en del hudflikar på halsen jag vill få bort men hur snyggt är det att gå med sytråd på ett sånt ställe i en vecka? Hur gör man för att dölja det? ...halsduk mitt i sommaren känns ju lite tokigt och på jobbet får jag inte ha det heller..

Älskar min två små tjejer Agnes och Maja över allt annat!
  • vackrastarflow
    Simben skrev 2011-06-05 23:38:50 följande:
    Alltså måste bara fråga...går det ta bort leverfläckar med vårtmedel? Går det strypa leverfläckar så att allt försvinner eller blir det brunt märke kvar som bara inte är utåtstående? Och jag har oxå en del hudflikar på halsen jag vill få bort men hur snyggt är det att gå med sytråd på ett sånt ställe i en vecka? Hur gör man för att dölja det? ...halsduk mitt i sommaren känns ju lite tokigt och på jobbet får jag inte ha det heller..
    Ganska enkelt genom att sätta ett plåster ovanpå?
    Det måste tom jobbet tillåta
Svar på tråden Någon som 'strypt' en leverfläck/födelsemärke?