Inlägg från: Polly S |Visa alla inlägg
  • Polly S

Är kungens fritid hans privatsak?

Startrooper skrev 2011-06-10 21:54:16 följande:
    För att förtydliga; jag är så långt ifrån en royalist man kan komma. Jag tycker det är helt sjukt att man i ett modernt land har en "kung och drottning". Men jag anser att om man har extra fördelar pg.a sin s.k titel, ja då har man fan extra skyldigheter också!
    vad bra, nu slapp jag skriva ngt.
  • Polly S
    Här och nu skrev 2011-06-10 23:08:18 följande:
    Alla som har uppdrag eller jobb har en arbetsbeskrivning, så även kungen. Väntar ff på den.
    om du säger att han har en (alla har det) kan du ju visa den?
  • Polly S
    luna1 skrev 2011-06-11 00:00:28 följande:
    Haha, du hade säkert gjort samma sak i hans sits. Även om han är 'stadschef' är han inte mer än människa. 

vad är en stadschef?
  • Polly S
    luna1 skrev 2011-06-11 00:11:57 följande:
    Ärligt talat bryr jag mig inte, han ska säkert föregå med underbart exempel på hyfs och moral men ärligt talat; vemfan bryr sig, har ni inga egna liv? 

ja, vi är ju knappast ensamma att diskutera här, so right back at ya!
  • Polly S
    StilaM skrev 2011-06-11 18:46:28 följande:

"Människolivets okränkbarhet, individens frihet och integritet, alla människors lika värde, jämställdhet mellan kvinnor och män samt solidaritet med svaga och utsatta är de värden som skolan ska gestalta och förmedla" - du tycker att detta harmonierar med umgänge med kaffeflickor och maffiabossar? Då är du en kass pedagog som bara rabblar men inte förstår väredgrunden.

Kungen måste leva upp till detta för att han är nationens symbol - det är i princip hans enda uppdrag: att representera vårt lands sedvänjor och värdegrund. Om Nisse i Hult ger faen i värdegrunden så betyder det ju inget.

Svar på tråden Är kungens fritid hans privatsak?