• Draken

    30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

    Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

  • Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • CT11

    Hallå allihop! Jag fick neg test idag. Skulle ringa och boka utredning hos gyn idag men blev inkallad på möte så missade telefontiden, morr! Har någon ett tips på hur man gör för att snabbt få en tid..? Tänker hur ska man orka vänta i flera veckor;) Hur mår ni? Någonting nytt? Kram å trevlig helg

  • Tabbs2

    Hallåj!

    Draken- kul att se dig:) Skönt ändå att ha annat att fokusera på! När har du BIM, ÄL m.m.?

    Catarina- usch va trölit med neg, när har/hade du BIM, kan det vara för tidigt? Har inga bra knep angåend etiden...vart ska du boka? Ultragyn vid Odenplan (om du bor i Stockholm) är bra men har för mig att det kan vara svårt att få tid om man inte gått där tidigare...ett annat tips är Victoriakliniken vid medborgaplatsen- de ska visst va bra oxå.... Du får ursäkta mitt dåliga minne (o lathet att jag inte läser bakåt i tråden) men vad söker ni för nu?

    mtt78- hur har det gått med ÄL? kör du med tester? hoppas att du får/fått ÄL o att ni lyckades få till det (kan va nog så jädra komplicerat att lyckas ha sex när man ska...)

    ego- tror o hoppas att ägget släpper idag...glad gubbe på testen igår både morgon o kväll o neg imorses...ingen tempstegring imorses o alltså borde ägget släppa idag....vore great för då har vi prickat precis i så fallTungan ute
    jag har nu officiellt börja tilbe tomten så att han snällt ger mig ett plus:)

    Ha d gott nu!

  • tm78

    Jag kör med både äl-stickor och temp denna månaden Tungan ute Imorse var testen positiv, och idag har jag haft väldigt mycket ”äggvita” - så jag räknar med att ägget släpper imorgon, eller kanske på söndag? Det blir myspys hela helgen i alla fall Hjärta
    Så jag börjar också be till tomten nu... och jag ska påminna honom om dig också Flört Hoppas att vi kan få följas åt vidare!!

    Hej Draken och Catarina, trevligt att hälsa på er också Glad
    Tråkigt med negativ test Catarina, och fruktansvärt irriterande att missa telefontiden. Jag har tyvärr inga bra tips på hur man snabbt får en tid...

  • CT11

    Hej igen;) och såklart välkommen mtt78!;) Jag bor i Stockholm, tack för tipset om de på medborgaeplatsen, ska ringa dit. Vi söker pga efter missfallet för 2 år sen så har jag inte blivit gravid igen. Vi har försökt nu "ordentligt" med äl tester etc i över ett år. Så hoppas en fertilitetsutredning kan hjälpa oss samt ev kicka igång ivf. Både jag och min sambo har känt lite motstånd mot att ge oss in i vårdapparaten, men nu ska vi våga det;). Längtar så efter barn!! Jag hade bim idag. Det som är positivt iaf är att min cykel är väldigt stabil! Låter som vi allihop har mkt bra äl;) heja oss!! Då får jag önska er en mysig helg med mycket bra mys;) själv blir det väl smärtstillande och film haha.

  • Tabbs2

    Hallåj på er!

    Hoppas helgen varit bra?

    Catarina- Tråkigt att mensen kom (för det gjorde den väl?) Bra att ni söker hjälp tycker jag, förstår att det kan ta emot men kan också va skönt att få kollat upp o förhoppningsvis känna att man får lite stöd o hjälp....

    mtt78- hade du ÄL nu då i helgen? :)

    Själv e jag sjukt nervös...vi ska på återbesök till läkaren vid tre o få alla provsvar...har legat vaken inatt med massa hemska o konstiga tankar...

    kram på er!

  • tm78

    Catarina: Har du fått någon tid för utredning än? Hoppas att du inte behöver vänta så länge!

    Tabbs: Lycka till hos läkaren i eftermiddag! Hoppas att dina tankar i natt var helt obefogade och att du får bra provsvar... {#emotions_dlg.flower}

    Ego: Jag hade nog ÄL redan i fredags, fast jag trodde att jag skulle ha det på söndagen. Positiv test på fredag morgon, negativ på lördag morgon + tempökning. Och vi har fått till det alla dagar utom en den senaste veckan, så nu är det bara att hoppas på att en liten simmare hittar fram till ägget Glad 
    Skönt att det är en del "julstress" nu, då går kanske dagarna fram till BIM någorlunda fort i alla fall...

  • Tabbs2

    Mötet gick bra:)


    Kromosomtesterna hade inte kommit än , typiskt..men hon skulle ringa om dom...


    Övriga prover såg bra ut förutom att jag hade lite låga d-vitamin värden, det tror läkarna numera kan ha viss betydelse vid missfall...så jag fick d-vitamin på recept..


    Sen fick jag även progesteron som jag ska ta två ggr per dag från plus till vecka 11 ungefär. Jag ska även komma på VUL i v7 o får då innohepsprutor som jag ska ta tom v 30 ngting...


    Så på det hela känns d mycket bra!


    Nu ska vi bara fixa till ett plus oxå:)

  • CT11

    Grattis Tabbs va kul att höra!! Vad används progesteronet och innohepsprutor till? För att kunna behålla fostret antar jag men på vilket sätt? Jag läste någonstans att man kan smörja in sig med progesteronkräm för att förstärka äl, är det ngt ni har hört? Låter som du har fått bra hjälp på vägen nu, och ni har ju fått plus ett par gånger nu så det är förhoppningsvis inte ett problem:)

    Mtt78, tur att ni låg i så bra den här månaden, går säkert vägen låter det som.

    Draken- hur är det med dig?

    Jag bokade utredning på Sofia hemmet idag, fick tid 23 januari. Tjohooo! Fick berätta om missfall och hur länge vi har försökt etc och de verkade väldigt proffsiga. Hoppas hoppas att det kan hjälpa oss. Jag är förvisso hemma och är sjuk, men min mens är fördröjd, den dyker inte upp, men alla grav.tester är negativa.. Så det är väl bara att vänta.  

  • Tabbs2

    Va skönt att du fick tid så fort! Jo sophiahemmet ska vara bra (de är duktiga på ofrivillig barnlöshet vet jag iaf)
    Kanske var ÄL senare än vanligt? Annars kan ju mensen krångla om man e dålig..

    Jadu jag tycker det är en djungel d här m alla mediciner, vet knappt vad de ska göra o d känns knappt som läkarna vet heller... D-vitamin brist kunde tydligen göra så att man får missfall (så det receptet va ju lätt att fatta), progesteron är det som gulekroppen ska producera fram till moderkakan tar över (så kroppen fattar att den är gravid typ) att jag fick det beror mest på att det kan liksom inte skada iaf eftersom mina prover inte påvisade ngn brist....innohep ska förhindra ev blodproppar och har även en antiinflammatoriskt effekt (typ)...

    Jo jag har hört om krämen (tror den heter progesterall, googla på d) den ska tydligen kunna va bra för lite av varje beroende på hur man använder..(står oxå på deras hemsida)

  • tm78

    Tabbs: Vad skönt att mötet gick så bra! Nu håller jag tummarna för ett plus till nyår Glad

    Catarina: Vad skönt att du har fått en tid såpass fort, och blev så bra bemött! Håller tummarna för ett plus till dig också, så länge mensen inte dyker upp finns det ju hopp! Men om den ändå har tänkt dyka upp så tycker man ju att den kan göra det så fort som möjligt... det finns nästan inget värre än väntan.

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?