• MrSmith

Jag slår min man

Undra vad svaren i tråden varit om det varit tvärt om. Nej det är väldigt enkelt. Du ska anmäla dig hos polisen direkt och erkänna dessa brott. Då det är våld inom hemmet behövs ingen anmälan från din man då detta faller under allmänt åtal. Sen ska du genast tas ifrån vårdnaden för din dotter. Endast korta övervakad besöks skall tillåtas. Ingen ska behöva förnedras på det sättet ni man fått gjort. Förhoppnings vis inser han att du inte är rätt för honom under din tid i fängelse. En som slår kommer alltid att slå går ej att förlåta dessa människor. Hoppas din man inser det och lämnar dig omedelbart. detta är samma sak jag skulle sagt till en kvinna som blir misshandlad av sin partner så samma sak gäller dig. Ingen skillnad om mannen eller kvinnan slår.

• MrSmith

Om man verkligen vill förändra sig är det första steget att ta ansvar och stå för det man gjort. Sen har man en lång väg att gå för att förändra sitt beteende. Men du kommer alltid vara en som slår sen handlar det om du är en misshandlade som fortfarande slår eller en som går undan. På samma sätt som en alkolist alltid är aktiv alkolist eller nykter alkolist.

Men jag tror på att förlåta men först ska man alltid ta ansvar för att kunna bli förlåten.

Svar på tråden Jag slår min man