• Anonym (Tjej 27)

Jag slår min man

Hej

Som överskriften lyder så slår jag min man/sambo.
    Vi har varit ihop i runt 6 år...

Jag är 150cm lång och 47kg.
    Han 185cm lång och 94kg.

Varje månad...oftast innan jag väntar min mens slänger jag saker omkring mig, slänger saker på honom och slår honom. Han har aldrig gjort mig något tillbaka!

Jag slår honom så illa att han får stora blåmärken av detta. Jag slår honom i ansiktet, armen...ja överallt!

Oftast diskuterar vi om något och kommer i lätt bråk. Jag tänder till...det är något speciellt jag reagerar på. Han nonchalerar mig...känns det som under bråken. Jag börjar då slänga saker och slår honom.

Vi har en dotter på 5år...som får bevittna mitt våld mot mannen. Jag gör inte henne illa utan vill bara att hon håller sig borta.

Jag har gjort väldigt hemska saker under våra år tillsammans. Och det mot min man!

När jag inte väntar mens så är jag strukturerad, snäll och en gullig tjej. Hur som helst så förstod jag vad fasen jag gjorde. Slog honom sist igår...och det tydligaste gången framför dottern!

Jag har verkligen misshandlat honom...och indirekt min dotter psykiskt genom att hon fått se detta!

Vad ska jag göra....jag vill bara försvinna så att min man och lilla dotter slipper mig.
    För övigt vill jag tillägga att det inte är droger inblandade och vi har båda ett anständigt liv förutom mina utbrotter. Vi har bra jobb och är annars lyckliga!

Får tillägga att det är denne man som mest av allt vill gifta sig med mig...och våran dotter verkligen vill att vi gifter oss och vill leva lyckliga i alla våra dar.

Jag vill försvinna...jag vill inte gfinnas mer. Jag vet att jag behöver hjälp!

Är fullt medveten om att det kommer att komma  mängder med påhopp på mig. Men jag behöver veta vart jag kan vända mig...eller hur jag kan göra för att min familj ska må bra.

Jag får liksom...det ...jag vet inte vad jag ska säga. Min ilska över något lite går över mig och jag bara bankar på...någon dag gör jag honom så illa...att han kanske inte finns.

Jag slår så hårt att jag själv får skrapsår av det på händerna..... 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-04 12:02
    För att uppdatera för er så har jag blivit slussad från vårdcentral till gynekolog för detta. Och jag har tid där om en månad. OM EN MÅNAD!!!!!

Frustrerande om jag får erkänna.

Som några säger här så önskar varken min man eller dotter att jag skall gå till polisen och hamna i fängelse samt förlora vårdnaden av dottern.

DERAS största önskan är att jag skall få hjälp och bli den mor och fru som min familj upplever mig när jag är en varm, fnittrig, rolig, glad och snäll person.

Det är vad jag har fått för svar av min familj igår.
    Och givetvis är det min familjs önskemål man ska gå efter.

Så oavsett vad vissa har kommenterat, så är vad familjen önskar sig som gäller.

• Svar på tråden Jag slår min man
  • Anonym (91)

Jag har faktiskt ingen aning om vart du kan vända dig, men hoppas att en snäll själ här inne kan tala om det för dig så att du kan få hjälp. 
    Ingen förtjänar det du just nu håller på med, speciellt inte din man eller dotter. 
    Lycka till! 

• Courtney

Jag är ingen expert men du behöver verkligen jobba med din ilskekontroll. Kontakta psykiatrin via ditt sjukhus. Dom kan säkerligen ge dig en tid för råd. 

• Anonym (91)
    Frontline skrev 2011-06-03 00:01:18 följande:
    Sök hjälp är mitt tips...
    hon vill ju söka hjälp, men hon vet inte vart hon ska vända sig, det är ju liksom det som är grejen med tråden 
  • roffe

Du borde ringa psyk så du kan få hjälp att tygla ditt humör. Sen borde du se till att din sambo och dotter oxå kan få en terapeut så de kan fp bearbeta det du gjort mot dom.

Bra att du ber om hjälp, det är ju första steget till att klara upp situationen :)

• Mammatilltvåprinsar

Hormoner kan du snabbt få hjälp med hos närmaste barnmorska/gynmottagning. Så blir du jämnare. Sen kan du ta tag i varför det saknas spärrar och jobba på det.

• tjej87

Du måste ju kunna få hjälp mot dessa utbrott. Har du provat p-piller eller andra hormonbehandlingar? Ibland kan det lindra PMS men ibland kan det även bli värre... Finns någon benämning på allvarlig PMS, kommer inte ihåg vad det heter men tror att det går att få hjälp iaf. Vänd dig till din gynekolog och fråga om det finns nått mot väldigt allvarlig PMS.

• Anette91

Vänd dig till kvinnokliniken, dem borde kunna hjälpa dig..
    Sedan att ni kanske går i terapi tillsammans för din sambo mår säkert dåligt av detta oxå.
    Jag vet även att p-stav har varit ett ex på att man inte ska ha såna otroliga utbrott så de kanske du kan testa..
    För mig så försvann mensen helt så de är kanske smart så slipper du kanske de utbrotten helt ;)
    Jag har kanske inga nämnvärda förslag men ett ex är att ringa som "anhörig" till kvinnokliniken och då få förslag vad man kan göra o då ta till dig det, kanske svårt att vara "anhörig" men vad ska man göra ? =/

• Anonym

Jag vet inte heller, men föreslår nån form av terapi. Börja hos kuraotrn på vårdcentralen så kan hon säkert vägleda dig. Det är en start att du är medvete om ditt problem.

• josefin1234

det värkar som du känner dig lite osedd och att du slår honom är kanske ett roop på hjälp.
    När man känner att ingen ser än på in sidan hur man igentligen mår kan man börja må väldigt konstigt.

(tex om mig själv så bara jag gråter och ber alla dra åt helvtee å mamma vill alltid krama mig men jag säger RÖR MIG INTE men inerst inne vill jag ju bara att hon ska hålla om mig.!! å nej jag e 21 år gammal å har kommit förbi min tånors period å såhär gör jag bara för att jag mår dåligt.,)

Å till dig ts så säger att detta är verkligen inte okej (det vet ju du med!1)
    Men tänk din dotter det kan inte vara roligt för henne att se sin mamma så arg å ledsen, tycker du borde söka hjälp för din dotters skull!!

Puss kram lycka till 

Svar på tråden Jag slår min man