Min dotter har varit så dålig det sista så jag har inte varit inne här och kollat.
Nej-din man är inte ensam Fredis!
Idag fick vi svar på prover som tagit i förra veckan och det visade att min dotter har haft mycoplasma men att den är inte aktiv nu. Problemet är att hon är fortfarande så sjuk att hon inte kan gå till skolan eller göra något annat än att ligga i sängen och läsa i princip!!!
Desperat som jag är så har jag försökt ta reda på mer om detta och kommit fram till att det måste vara så att de som blir jättesjuka har problem med sitt immunförsvar helt enkelt. Min dotter har även tidigare haft tendens att vara sjuk längre än tex hennes syster (som för övrigt nästan aldrig är sjuk). Eftersom mina barn äter samma mat, andas samma luft etc så tänker jag att det är genetiskt på något sätt.
Jag kommer i fortsättningen ge mina barn (och mig själv) D-vitamin (enbart D) i dosen 2000 IE per dag under vinterhalvåret för att förhoppningsvis stärka immunförsvaret.
En annan grej jag sprungit på är Primmuno som kan köpas i hälsokostbutiker och som enligt personer jag känner där menar att det kan hjälpa till att bli av med mycoplasma (det sägs hjälpa immunförsvaret).
Jag har inte provat detta själv och vill man testa detta så får man självklart kolla upp det själv och kolla så att man tycker att det är okej etc-men det är ett tips till desperata människor.. I den butiken jag var så sa de att två kapsalar om dagen i ca 14 dagar borde göra skillnad.