Inlägg från: sexologen |Visa alla inlägg
  • sexologen

No action here...

Hej!

Jag förstår att du känner som du gör då gensvaret helt uteblir från din partner. Du skriver att du försökt allt och att ni pratat om hans bristande intresse för sex, men inte vad han ger för svar till varför han reagerar som han gör. Mitt råd till dig är att tänka efter hur pass viktigt sex är för dig i en relation, i ditt mail låter det som du tycker det är viktigt och att du börjat tveka på din egen förmåga att tända din partner. Det här handlar inte om dig! Din partner måste gå till botten med varför han känner och reagerar som han gör i samband med närhet och sex. Alla människor njuter inte av sex. Jag tycker ni bör söka hjälp hos en terapeut/sexolog för att tillssammans med en professionell diskutera ert samliv och er olika syn på samliv.

Det finns många orsaker till varför en person inte känner lust, stress, sjukdom, medicinering, ångest, depression, obearbetade trauman, att ej vara sann mot sig själv, att inte tycka om sig själv och/eller sin egen kropp. Det finns också de som kategoriserar sig som asexuella. Asexualitetens definition omfattar en eller flera av följande karakteristika: att inte känna sexuell lust, attraktion, upphetsning, att inte vilja ha en sexuell relation eller samlag.

Din partner behöver prata med dig om hur han ser på er relation, att bara sluta sig och inte reagera på ömhet och beröring fungerar inte i en relation, vilket ditt mail och din insikt och känsla nu visar.

Lycka till!
    Hälsningar
    Sara

Svar på tråden No action here...