• Anemon

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Ypke, så underbart! Grattis!
    Ja, plötsligt händer det! Det får bli mitt nya mantra!  {#emotions_dlg.flower}

• Anemon

Ni som går på Fertinova i Åbo, har ni fått skriftligt på att ni betalar halva kostnaden om det endast blir ett ägg från donatorn?
    Vi har fått den informationen muntligt när vi var på besök i Åbo och via telefon. Nu när papperen kom idag om samtycke och faktura finns det inga sådana uppgifter med fast jag uttryckligen frågade om det förra veckan och blev lovad att det skulle stå i det material som skickades över.
    Kanske bara missades att biläggas till oss?

• Anemon
    Proxima skrev 2013-11-17 23:19:40 följande:
    Klart vi ska ses om vi är i Åbo samtidigt Tilda76 och Lillan15 :) Har ÄL-flytning idag och det stämmer med när den borde vara så hoppas, hoppas att jag bara blödde längre än vanligt denna mens (av någon konstig anledning) men att nästa kommer som den ska! Alla papper inskickade och klara, fakturan betald och mediciner hämtade."Bara"att vänta nu då ;) känns inte så bara... Kan vi inte presentera oss lite för varandra? Eller har ni redan gjort det tidigare i tråden? Typ ålder på dig och din respektive, hur länge man försökt bli gravid, om man har barn sen tidigare och så. Någon som vill?
    Och jag ses också gärna om vi är där samtidigt! Prel v 50-51 även för mig!

Välkommen Vargmor! Vi fock vänta på donator från februari till november så för oss tog det lite längre tid. Vi fick ett första förslag på donator i september men det kändes nästan oseriöst som förslag då matchningen var extremt dålig. Donator vi fick som förslag i november kändes väldigt bra. Väntetiden kan nog variera en del beroende på vad man själv har för utseende...fick intrycket att de haft lite svårare att matcha oss pga det.
  • Anemon

Och en fråga till er som varit igen detta en gång....om man tar Procrenspruta för nedreglering.....
    Hur lång tid tar det normalt innan blödning kommer, har ett svagt minne av Åbo sa att det kan ta några dagar extra? Jag känner verkligen ingenting annorlunda mot en vanlig cykel....den borde komma om allt är som vanligt i morgon eller senast onsdag.
    Är det normalt att inte känna något? Hur lång tid tar det innan "kroppen stänger ner"?

Kramar

• Anemon
    Joseta skrev 2013-11-18 15:59:12 följande:

Anemon; För mig kom mensen ungefär som vanligt. Det dröjde dock lite längre än vanligt innan den slutade och det var mot slutet som som jag började känna av nedregleringen (huvudvärk, värmevallningar). 

Joseta, tack för svar! Förhoppningsvis ungefär samma för mig också då. Men, då blir det att förvarna mannen om att slutet av veckan riskerar att bli "rolig" Demon fast jag vill minnas att jag mådde rätt bra när jag nedreglerades för några år sedan med Synarela vid IVF men det är så länge sedan att jag inte riktigt minns detaljerna....
  • Anemon
    ÄD I FINLAND

Funderar på ÄD:
    Zwillinge: gjort tre ivf-behandlingar, men bara ett ET. Hänvisade till ÄD inför vårt sista landstingsförsök. Samtal med beteendevetare 131126. Funderar på att göra ÄD i Helsingfors under kötiden som beräknas bli ett år. Har mailat fertinova och frågat om de tillåter närstående donator, men ej fått något svar. Försöker få ihop en ansökan om ersättning från försäkringskassan, får vi ett förhandsbesked om ersättning så satsar vi på Finland.

Första ÄD-möte inplanerat:

V
    arit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator:

Fått donator o väntar på ÄD:  
    Anemon:
      1:a ÄD, tagit Procrensspruta och väntar på behandlingsstart för donator ET prel v. 50/51. 1 MA v 8 2011 (ICSI)

På gång: Tilda76:
    Kö sedan oktober -12. Första besök feb-13. Vänta på att få ned TSH. ÄD 1 Åbo okt-13. Neg. FET förhoppningsvis dec-13.  

Ruvare:
    Mirakel:
    Kö sedan vår-11. Spontangravid höst -11 MA v. 19,  ÄD1 Tammerfors- april -12 (1 ägg) Neg.  FET juni -12 (1 ägg) Neg.  ÄD2 nov. -12 (2 ägg) Pos. MF v.6,  FET maj -13 (1 ägg) Neg.  ÄD3 Helsingfors Okt.-13 (1 ägg) Neg. FET nov. -13 (2 ägg)

Gravid:
    Virvla:
    Möte med Fertinova 8/3-13, donator klar augusti/september, ET 19/10 med blastocyst, 3 till frysen. Tjuvtest 1 v före TD visade plus, VUL 18/11 visade pyre med hjärtslag!

2:a ÄD och väntar på donator:
    NinaCamilla 
    1 ÄD Åbo kö från dec-10, tackade nej till första donator juni-11, aug-11 ny donator som blev sjuk, 3 donator i sep och ET  nov-11 (4 embryo, 3 frysen), TD neg, FET jan-12 (1 klarade upptining), TD feb-12 neg. 2 ÄD Åbo köade Feb-12, donator sep-12, ET till Dec-12, TD neg (1 embryo endast). 3 ÄD Åbo maj-13 (5 embryo insättning 2, 3 frysen), TD neg. 3 kvar i frysen om vi gör FET i framtiden.
    ÄD kö i Grekland och prel. Jan-Feb, alla samtliga ersätt av FK

Fått barn: 
    Lie1, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET   prel    9/8, inga ägg klarde upptining, Nytt försök Åbo  ET 30/11-11 o 2   till  frys, Testdag 15/12 -11 , VUL 12/1-12 Väntar tvillingar, BF Juli 2012 kille och tjej.
    Myran:   1a ÄD, 1 ET apr -11(slutade med MA i vecka 12) 1 FET okt -11,  2 FET i   jan 2012 (4 ägg i frysen) inget klarade sig. Ny donator hösten -12. 2a ÄD ET nov -12 TS dec -12 Plus BF aug -13 En pojke född aug -13 Fått ersättning från FK för alla försök.
  • Anemon

Proxima, jag har precis samma datum som dig för koll! Har gjort första koll idag och börjar med progynon, trombyl och prednisolon from i morgon! Donatorn ska börja nästa vecka med sin del. Blandade känslor att vara i gång, både rädd och glad samtidigt!
    Tilda, hoppas mensen kommer nu så att du hinner innan jul!

• Anemon

Vad härligt med plusregn! Ler med hela kroppen när jag läser! Grattis, grattis!

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011