• Anonym

Jag dejtar en höginkomsttagare och är rädd att inte duga

Hej! Jag är en narkossjuksköterska på 30 år som träffat en väldigt välbeställd man med ett mycket ansvarsfullt "statusaktigt" yrke. Våra liv ser olika ut och jag tjänar ca 1/4 av vad han tjänar. Vi har dejtat typ 6 gånger och är väl så att säga nästan ett par...

Nu har jag emellertid läst här på FL att höginkomsttagare helst inte vill vara tillsammans med låginkomsttagare och detta gav mig ångest. Tänk om min dejt ser detta som en stor nackdel i hemlighet? Tänk om han sitter och fantiserar om allt kul han skulle kunna göra med en lika rik kvinna (resa mer osv).

Vad tror ni?

• Svar på tråden Jag dejtar en höginkomsttagare och är rädd att inte duga
  • A von B

Inga problem tror jag. Han vet väl vad du jobbar med och vill ändå dejta vidare?

• Anonym
    A von B skrev 2011-06-06 13:30:46 följande:
    Inga problem tror jag. Han vet väl vad du jobbar med och vill ändå dejta vidare?
    Jaja såklart men i hemlighet kanske han ej gillar min lön?
  • Anonym
    Tittij skrev 2011-06-06 13:31:37 följande:
    Chock; pengar är inte allt.....
    jo det är det väl? allt man gör här i livet handlar om vilken materiell standard man har
  • Nyfiken gul

det var det dummaste jag hört...

Jag är gift med en höginkomsttagare och jag själv tjänar riktigt uselt. Vi har alltid från dag 1 varit rörande överens om hur pengar ska fördelas och vilken syn vi  har på inkomster och utgifter.

vi har gemensam ekonomi.

man blir väl inte kär i plånboken hos sin partner utan vad som finns bakom pannbenet och innanför hjärtat.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul
    Anonym skrev 2011-06-06 13:32:45 följande:
    jo det är det väl? allt man gör här i livet handlar om vilken materiell standard man har
    enligt vem då?

har han åsikter om din inkomst? Har han åsikter om sina egna pengar?
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • A von B
    Anonym skrev 2011-06-06 13:31:49 följande:
    Jaja såklart men i hemlighet kanske han ej gillar min lön?
    Då är det hans problem. Kommer säkert finnas olika saker han inte gillar med dig och du kommer upptäcka saker som du inte gillar med honom. Kan vara ex, svärmor, ful bil, leverfläckar eller dålig lön eller något annat. Det spelar oftast ingen roll, kärleken övervinner det ändå.
  • Anonym
    Nyfiken gul skrev 2011-06-06 13:34:08 följande:
    enligt vem då?

har han åsikter om din inkomst? Har han åsikter om sina egna pengar?
    nej då
  • Tittij
    Anonym skrev 2011-06-06 13:32:45 följande:
    Så hellre olycklig i en jaguar än lycklig i en folkvagn då eller? 
    Nä sluta oroa dig. Han gillar ju dig och inte din plånbok. Men om du känner att det är en stor grej för dig så ta upp det till diskussion med honom. Bara att säga rakt ut hur du tänker och fråga hur han ser på pengar.

Som vi sett hundratals gånger här på FL så kan det ju bli problem med stora inkomstskillnader där männen roar sig och köper statusårylar och kvinnorna knappt har kläder på kroppen. Så det kanske är läge att fråga hur han ser på det vid ett ev samboskap.  
  • Anonym
    Nyfiken gul skrev 2011-06-06 13:32:55 följande:
    det var det dummaste jag hört...

Jag är gift med en höginkomsttagare och jag själv tjänar riktigt uselt. Vi har alltid från dag 1 varit rörande överens om hur pengar ska fördelas och vilken syn vi  har på inkomster och utgifter.

vi har gemensam ekonomi.

man blir väl inte kär i plånboken hos sin partner utan vad som finns bakom pannbenet och innanför hjärtat.
    din man är väl inte höginkomsttagare? har för mig du skrivit att han jobbar i byggbranschen eller nåt
Svar på tråden Jag dejtar en höginkomsttagare och är rädd att inte duga