Inlägg från: dio |Visa alla inlägg
  • dio

Namn ni tycker är fula ?

Killnamn, ex:
    Sören, Greger, Harry, Kurt, Leif, Bert, Knut, Åke, Rutger,
    De flesta "gubbnamnen"

Tjejnamn ex:
    Berta, Bianca (pga en tjej jag en g¨ång kände haha), Agata,
    Namn som är ord på saker som Humla, Hallon, osv. Gäller även killnamn.

Alla namn med hemska stavningar, där man har kastat in H:n eller Z eller liknande där det inte ska vara. Jag gillar ovanliga namn med enkla stavningar. Ex. Chazzandrah eller något annat snisigt.

Konstiga dubbelnamn i stil med Kaj-Barry haha, eller Dag-Lennart, Maria-Märta, Svea-Linnea eller andra namn som inte pasar ihop av den enkla anledningen att man snubblar på namnen när man uttalar dem, Typ Jonas-Petter.

Frodo, Gandalf, Dumbledore, Puck eller något annat namn från en karaktär från en bok, pjäs eller film som är väldigt distinkt och påhittat

Däremot finns det många fina namn också, och smaken är så olika Det finns många fina äldre namn (enligt mig) och väldigt ovanliga namn och allt där emellan

I was an atheist until I realized that I am God
  • dio
    dio skrev 2011-06-06 22:55:17 följande:
    Killnamn, ex:
    Sören, Greger, Harry, Kurt, Leif, Bert, Knut, Åke, Rutger,
    De flesta "gubbnamnen"

Tjejnamn ex:
    Berta, Bianca (pga en tjej jag en g¨ång kände haha), Agata,
    Namn som är ord på saker som Humla, Hallon, osv. Gäller även killnamn.

Alla namn med hemska stavningar, där man har kastat in H:n eller Z eller liknande där det inte ska vara. Jag gillar ovanliga namn med enkla stavningar. Ex. Chazzandrah eller något annat snisigt.

Konstiga dubbelnamn i stil med Kaj-Barry haha, eller Dag-Lennart, Maria-Märta, Svea-Linnea eller andra namn som inte pasar ihop av den enkla anledningen att man snubblar på namnen när man uttalar dem, Typ Jonas-Petter.

Frodo, Gandalf, Dumbledore, Puck eller något annat namn från en karaktär från en bok, pjäs eller film som är väldigt distinkt och påhittat

Däremot finns det många fina namn också, och smaken är så olika Det finns många fina äldre namn (enligt mig) och väldigt ovanliga namn och allt där emellan
    Chazzandrah var inte ett exempel på ett ovanligt namn med en enkel stavning utan på ett namn där H och Z är inklastat (Samma gäller W där det inte ska vara).
  • dio

Oooo jag kom på en till kategori när jag ändå beklagar mig. Engelska/amerikanska namn som sedan uttalas svenskt exempelvis Ryan som blir "Rajjan" Brandon som blir Branddån och så vidare.

• dio

Och Engelska ord för något. Heaven, River, Star osv.

• dio
    PilboNasse skrev 2011-06-07 08:54:43 följande:
    blev lite överaskad när du skrev river och star som namn.. min mammas bästa vän har en son som heter river, och väntar en flicka som hon ska få i morgon, och hon ska heta star =)
    Se där! (Jag ryser av obehag haha)
  • dio

Kändisnamn! Elvis Persson klingar inte lika fint som Elvis Presley direkt, eller Ozzy Olsson

• dio

Satt och strökollade namnstatistik, och nu har jag hittat det enligt mig värsta (förllåt ni föräldrar till den enda personen som heter detta haha)

Puck-Erik

Say what???

• dio

Snabbt följt av den person som heter Puckeliten.
    Hoppas att det inte är i tilltalsnamn

• dio

Pick (en kvinna)
    Picke (en man)
    Pickering (en man)
    Pickles (en man)
    Picko (6 män)
    Pickslay (en kvinna)

Eh, man får visst namnge sina barn till lite vad som helst nu för tiden

• dio