Inlägg från: dio |Visa alla inlägg
  • dio

Namn ni tycker är fula ?

Gillar inte högtravande namn heller som Maximilian, Tiburtius, Horatius, Bartolomeus...yakk!

Sen tycker jag att det är tråkigt med namn som genast blir smeknamn. Mikael tycker jag är ett helt okej namn, men personer med det namnet kallas ju obönhörligen för Micke. urk!
    Min lillebror heter Sebastian. Det tycker jag är ett jättefint namn. Hans smeknamn Sebbe däremot, nja

I was an atheist until I realized that I am God
  • dio

Polly-Ester

Då är man bara elak tycker jag.

• dio
    Johanninen skrev 2011-06-08 20:28:13 följande:
    Om bebisen i magen är en pojke kommer den stackarn att få heta Jan-Göran. Visserligen bara som mellannamn, men ändå. Makens familjetradition att ta farfars och morfars förnamn och göra dem till ett dubbelnamn. Fast nu har jag haft ungefär fyra år på mig att vänja mig, så nu gillar jag det nästan. Får kompensera med ett vackert förnamn, för att gottgöra att mellannamnet låter som ett dansband i matchande sammetskavajer. Jan-Göranz. Jag kan riktigt se det framför mig! Skrattande

Dottern här i huset heter Selma, för övrigt.
    Haha, gillar komceptet att slå ihop farfar och morfars namn. Om jag hade haft en son skulle han i sådant fall ha hetat Kjell-Fingal i andranamn, inte illa Min dotter klarade sig från namnet Gerd-Vasti
  • dio

Oj ursäkta, det är jag och min bror som skulle ha fått heta Gerd-Vasti och Kjell-Fingal!
    Min dotter skulle ha fått heta Lena-Magdalena, känns som en jobbig upprepning. Eventuell som hade fått heta Johnny-Robert, fantastisk kombination. haha

• dio

Hahaha I love it! Min mamma hade hetat Olga-Märta och hennes bror Knut-Ruben *fniss*

• dio
    vallakra skrev 2011-06-09 09:35:56 följande:
    Har svårt för namn med tre bokstäver: Lea, Tea, Nea, Teo, Neo, Leo. Gillar heller inte -us-namn: Hampus, Rasmus, Linus osv. Tycker också att "övermatchade" namn på syskon är irriterande antingen det handlar om att alla börjar på samma bokstav, har samma ändelse eller vad det nu kan vara.

Något av det fånigaste jag vet är när man ger pojkarna namn med samma begynnelsebokstav som pappan och flickorna som mamman. Har en familj i min närhet med pappa och tre söner som börjar på T och mamma och två döttrar som börjar på S. BLÄÄ!
    Då kommer du att älska det här. Mina gamla scoutlärare var ett gift par. De hette Inga och Inge. De hade två barn; Ingevald och Ingalill Tihi
  • dio

Inser nu att jag har något emot namn på G.

Gunder
    Gunde
    Gunnar
    Greger
    Gottfrid
    Gabriel
    Gabriella
    Gertie
    Gertrud
    Gun
    Gisela

och så vidare. De låter så hårda.

• dio
    vallakra skrev 2011-06-09 10:48:35 följande:
    Haha, där kom namnet på vår äldste son. Ett namn som vi verkligen är nöjda med och han själv tycker att det är ett superhäftigt namn (han är nu 15 så vi var bland de första med ett gammalt namn). Men många i vår omgivning har tyckt att det inte är så vackertFlört.
    Jag gissar på Gunder eller Greger
  • dio
    vallakra skrev 2011-06-09 10:56:06 följande:
    Nej.
    Nähä, Gunnar då
  • dio
    R3becca skrev 2011-06-09 15:30:21 följande:
    "morfar-farfargrejen/mormor-farmorgrejen" skulle betyda att våran dotter skulle hetat Inger-Gun-Britt och om hon var en pojk skulle han hetat Kjell-Jerry.
    Går man efter spanka traditioner (och mixtrar till det lite) så skulle hon hetat Marie-Anna-Karin eller som pojk; Kent-Jörgen

...Jag tror jag just hittat de fulaste namnen, ever!
    Kjell-Jerry klår ju faktiskt mitt Kjell-Fingal
  • dio

Angående Polly-Ester. Nej det var inte ett skämt, såg en födelseannons i tidningen "Nu är äntligen vår lilla Polly-Ester här" eller något i den stilen

• dio
    Alvarina skrev 2011-06-09 23:27:50 följande:
    Hoppas att det bara var "arbets-namnet"! Glad
    Som andra kallar kiwi, lillen eller kotten...
    Haha ja man kan ju alltid hoppas
  • dio
    Trasseltroll skrev 2011-06-10 08:23:53 följande:
    Jag var tvungen att kolla upp namnstatistik och jag kan glädja er med att det inte finns någon Polly-Ester registrerad!Tungan ute Tack och lov... Men jag tycker mig minnas en gammal namntråd här på FL där någon frågade om namnet Polly-Ester funkade. Verkligen inte ok!
    Tack och lov! Däremot finns den en Puck-Erik registrerad
  • dio
    skoladan skrev 2011-06-10 17:03:05 följande:
    Om man var en familj som heter Borg i efternamn och man gav sin son namnet Göte, så skulle det vara lite fult men mest larvigt. MÅSTE man ta Göte om man heter Borg i efternamn?
    och Stock om man heter Holm i efternamn. Hohoho där fick jag till det
  • dio

Sen finns det ju faktiskt 2 personer (eller var det 3) i Sverige som heter Anus. Kul för dem!

Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?