Namn ni tycker är fula ?
Neo och Nova toppar min lista över hemska namn. Blä.
Neo och Nova toppar min lista över hemska namn. Blä.
Nu svarar jag vilka namn jag tycker är just _fula_, alltså _ljudmässigt_ fula. Inte efter vilka namn jag tycker är lämpliga eller olämpliga alltså, för det finns ju många namn som låter fina men som inte har så bra associationer med sig. T.ex. Tindra och Engla som nämns här ovanför i tråden.
Men FUUUUULA namn då:
Agda
Asta
Hjördis
Åslög
Åsa
Hulda
Augusta
Eulalia
Ulla
Sune
Urban
Hubert
Örjan
Knut
Kurt
Ernst
Måns
Generellt så tycker jag att de flesta namn som innehåller u, å och ä är fula, samt namn som innehåller "oflytande" konsonantkombinationer som "rnst", "rt", "gd...
Fattar inte varför många tagit upp namn som Maria och Anna som fula... känns som väldigt vanliga klassiska svenska namn. Men som sakt smaken är som baken.
Jag har väldigt svårt för Sixten och Gunnar... har kompisar med barn med dessa namn. Känns inte rätt på en liten bebis i mina öron!
Gillar inte heller Marianne, men det verkar blivit poppis efter Ebba von Sydov döpte sin dotter till det!
Har även kompisbarn med namnet Eva... inte heller min grej!
Träffade just en ung kvinna vars barn hette Boy och Majk..! Majk ska alltså vara "Mike", men hon tyckte att det var så svårt att stava till, så hon stavade det "på svenska". Boy borde väl ha stavats "Båj" med den logiken... men logik är inte denna unga mammas starkaste sida, har jag på känn..!