• Dojdan

Skulle du göra abort om du fick veta att det var stor risk för tex Downs syndrom?

Som rubriken lyder. Vad skulle du göra?

• Svar på tråden Skulle du göra abort om du fick veta att det var stor risk för tex Downs syndrom?
  • Kimona
    Här och nu skrev 2011-06-09 06:22:29 följande:
    Om vuxna ger rätt förutsättningar klarar sig alla barn bra. Min son går i särskola o andra sonen i vanliga skola i samma byggnad. En härlig gemenskap för alla.
    Ja men i det fallet gav ju lärarna inte det
  • Här och nu
    Kimona skrev 2011-06-09 08:42:15 följande:
    Ja men i det fallet gav ju lärarna inte det
    Lärarnas fel då.
  • Fidelis ad urnam

Ja jag skulle välja abort

• Här och nu
    Kimona skrev 2011-06-09 08:41:20 följande:
    Men de vet väl ändå vad de gör? Det är ju det som är skillnaden
    Gör de? Folk som förnedrar, begår brott osv? Spelar det nån roll att de vet vad de gör? Kan de med utv.störning också veta. Oftast gör de det.
  • Här och nu
    poirot skrev 2011-06-09 06:58:19 följande:
    Om ... det är ofta inte helt lätt som förälder att få hjälp att skapa rätt förutsättningar faktiskt.  
    Jag har själv ett barn med utv.störning. Man övar upp sig att kräva hjälp o för det mesta behöver man inte ens kräva det.
  • Här och nu

Det många inte verkar tänka på, är att ds visar sig så sent, att man i regel får föda ut barnet o det kan redan ha börjat sparka.

• Fidelis ad urnam
    Här och nu skrev 2011-06-09 12:30:29 följande:
    Det många inte verkar tänka på, är att ds visar sig så sent, att man i regel får föda ut barnet o det kan redan ha börjat sparka.
    shit happens. Sker det så sker det. Men kan jag välja innan så väljer jag abort.
    Allt jag kommer säga i den diskussionen, kände bara att jag ville besvara det du skrev.
  • Här och nu
    Fidelis ad urnam skrev 2011-06-09 12:31:53 följande:
    shit happens. Sker det så sker det. Men kan jag välja innan så väljer jag abort.
    Allt jag kommer säga i den diskussionen, kände bara att jag ville besvara det du skrev.
    Välja innan vad då?
  • Pepparfrun
    Här och nu skrev 2011-06-09 12:30:29 följande:
    Men varför måste man göra som du vill? Om man känner att man vill göra abort om man får reda på att barnet har downs, varför ska man avstå? Om det är det man verkligen vill? Har du verkligen med det att göra?
  • Här och nu
    Pepparfrun skrev 2011-06-09 12:39:11 följande:
    Men varför måste man göra som du vill? Om man känner att man vill göra abort om man får reda på att barnet har downs, varför ska man avstå? Om det är det man verkligen vill? Har du verkligen med det att göra?
    Skrev inget om det. Bara tillförde fakta.
Svar på tråden Skulle du göra abort om du fick veta att det var stor risk för tex Downs syndrom?