Inlägg från: Funderaren |Visa alla inlägg
  • Funderaren

Behöver hjälp! Morgongåva till min blivande man, VAD???

Hej på er!

Hoppas på många förslag eftersom jag inte kan komma på en enda grej själv.

Jag gifter mig den 21 augusti och sambon har börjat tjata om att han har minsann kommit på vad han ska köpa i morgongåva till mig.

Tanken hade i över huvud taget inte slagit mig innan att sånt visst också ska inhandlas till den stora dagen och fick en till sak att oroa mig för (som om det inte fanns tillräckligt med saker ;-D)

Vet ju att jag egentligen kanske inte behöver köpa nåt men känner ändå att "jo det vill jag nog". Vet ju att min sambo kommer bli lite besviken om han inget får och så vill jag också ge nåt om han nu promt ska ge mig nåt.

MEN så kommer man då till detta, vad ska man köpa. Man kan ju inte köpa typ en frukost TV eller ett spel eller nåt annat sånt roligt. (Skulle i och för sig se ganska roligt ut, komma inkånkandes med en TV till sängen på morgonen )

Han är ingen sån person som bär smycken, alltså ingen klackring, inget halsband, inga örhängen Nä inget sånt, och där tog min fantasi slut...!

Så snälla kom med förslag, det närmar sig ju med stormsteg denna dag som jag aldrig trodde skulle komma. Har känts som om den 21 augusti 2004 helt skulle hoppas över detta år . Men det blir nog inte så, så snälla hjälp!!

• Svar på tråden Behöver hjälp! Morgongåva till min blivande man, VAD???
  • Funderaren

Hej!

Tack för alla tips hittils, men...

Ja, han är bilintresserad på så sätt att bilar är fina (inte teknisk), STCC-biljett var ju faktiskt en bra idé förutom att min far alltid hjälper till på dem och fixar på så sätt sånt gratis.

En ny klocka har han precis köpt (typiskt)

Whisky har han ett par flaskor som aldrig blir uppdruckna, eftersom jag inte dricker alkohol alls så blir det inte att han dricker så mycket själv.

Manchettknappar o slipsnål är ju en fin klassiker ..men, han kommer aldrig använda det.

Fotodelen tyckte jag var väldigt rolig förutom att jag inte tycker om att posera.

Känner mig som världens gnällkärring *förlåt* tycker förslagen är jättebra faktiskt men tyvärr inga som passar än så länge

Flyttar upp och hoppas på fler förslag

F*N att det ska va så besvärligt att gifta sig ;-D

• Funderaren

Idun och Griiisen, det var bra ideér . Får spåna vidare lite på dem.

Men hur gör man en kalender som fungerar alla år? Struntar man i veckodagarna då och bara skriver datumen?

Det där med att få en helg borta är ju faktiskt väldigt bra. Liksom oavsett vart man åker. F*N, synd att han inte tycker om spa, för en sån weekend skulle ju jag vilja ha

Vet du Griiisen vart man kan hitta bilmässor nånstans, alltså om man kan leta efter dem på nån hemsida eller nåt? För han tycker väldigt mycket om att titta på bilar och motorcyklar. Blir ju inte så mycket sånt eftersom jag INTE tycker så mycket om det Därför skulle det ju vara extra kul att överraska med nåt sånt.

//Funderaren i dubbel bemärkelse

• Funderaren

Monsa:
    Kanske går att hitta info om Jönköpings mässor på deras hemsida!? Får kolla lite.

Tyvärr så funkar inte siden hos sambon. Vi har två vanliga morgonrockar som aldirg används, han är en mycket vamr person som gärna har lite kläder på sig *haha* (springer inte runt naken )
    och sidenkalsonger köpta jag åt honom i julas och de har används 2 gånger tror jag. Han tycker det är så glattigt och så blir det så varmt och..ja det duger inte riktigt.

Minnesbok är kul men jag tror jag uppskattar det mer än han Han är en sån som lägger in alla kort i album så han har alla kort redan i pärm liksom. Visst finns det inga dikter och sånt där i men som sagt så tror jag att jag tycker sånt är roligare än vad han tycker.
    Visst tycker han om dikter och sånt litegrann och kan tycka ordspråk är gulliga/roliga men han är inte riktigt en sån person som blir överlycklig om han får sånt. Läses nog inte allt för många gånger sen. Och då kommer han få dåligt samvete för det.

Krångligt detta, men bra förslag har jag fått ändå hittils tycker jag som jag försöker spåna vidare lite på.
    Tackar och bockar och hoppas på mer

//F

• Funderaren

Gillis:
    *haha* den var faktiskt roligt bra Fast jag skulle bli så hispigt nervös om han hoppade fallskärm och luftballongstur låter dyrt, fast det kanske det inte är!? Inte så att jag inte vill kosta på nåt åt honom, bara det att ekonomin är ganska mycket begränsad pga bröllopet

Tål ändå att funderas på verkligen!

//Funderaren

• Funderaren

Gillis:
    Ja sånt är faktiskt ganska häftigt men jag vet inte om jag överlever en sån chock som det kommer ge mig av att se honom ramla mot marken så!!!

Hade lungt hoppat ett sånt själv för några år sen när jag var liten och dum (orädd ) alltså typ 12. Nu har jag blivit helt jättefeg och rädd även om det inte är jag som utför den farliga grejen. Så för min egen säkerhet så måste jag nog avböja förslaget

Svar på tråden Behöver hjälp! Morgongåva till min blivande man, VAD???