Nuttis79 skrev 2011-06-08 22:12:06 följande:
Är alla djurrättsaktivister här inne eller?
Det är väl klart att jag tar katten till veterinären om de är allvarligt sjuka....men hon verkar må bättre nu på kvällen....
Har tagit min hankatt till veterinären akut 3 ggr då han bråkat med någon katt å blivit biten och han har fått operera in dränage och fått medicin och skärm på huvudet 3 somrar i rad....
Och en annan katt jag hade skulle ha ungar men det gick fel så hon fick göra akut kejsarsnitt och jag passade då på att göra en kastrering på samma gång...å eftersom hennes ungar dog av förgiftning så gick ju katten runt å var gosig och var väl ledsen över förlusten så då ringde jag djurhjälpen för att fixa en kattunge som hon kunde ta hand om och just då hade de fått ett samtal av en man i grannkommunen som hade hittat upp 3 ganska nyfödda kattungar i buskarna på tomten men ingen mamma syntes till så min katt fick bli en adoptivmamma åt de här ungarna som annars skulle ha dött.
Och när min älskade honkatt försvann för 1,5 år sedan sökte jag överallt efter henne och tillslut ringde jag veterinären som hade fått in henne påkörd...jag åkte dit å tog farväl och betalade typ 400 spänn för att de skulle kremera henne...jag kunde knappt lämna henne där...var helt förstörd.
Mina katter har det så jävla bra hos mig så att folk härinne sitter å kommer med påhopp känns väldigt orättvist!
Om de har det så bra så varför frågar du i en tråd då? Det går inet att diagnosticera en katt via nätet.Sedan vad det gäller påhoppen så står du själv för en rejäl dos av dem.Ville du ahr en klapp på axeln så ställde du fel fråga.