Inlägg från: Lindreas |Visa alla inlägg
  • Lindreas

Varför blöder katten?

Men vad faan... Andra tråden på några dagar där ett djur mår jävligt dåligt men ägaren kan inte ens bemöda sig med att ringa veterinär och rådgöra, i stället sitter man och försvarar sig hur bra ägare man är genom att berätta hur bra man tagit hand om sina djur tidigare. Har man djur har man en buffert, eftersom vård för djur inte är gratis som det är för människor (nej, jag vet att det inte är gratis för människor heller, men det kostar ju som mest 900 kronor på ett år).

Nej, kan man inte ens ringa veterinären för att kolla hur det funkar med faktura eller aktivt försöka låna pengar av någon så är man inte en bra djurägare. Punkt.

• Lindreas
    Nuttis79 skrev 2011-06-08 22:33:58 följande:
    Ush det är precis det jag är orolig för....hon piper inget ser oki ut nu å blöder knappt....tror ni alla ändå att det kan vara allvarligt?
    En katt som blöder utan synlig orsak visar väl alla tecken på att det är allvarligt?
  • Lindreas
    Nuttis79 skrev 2011-06-08 22:39:00 följande:
    Jag har ringt veterinären och jag håller koll på katten som verkar må bättre och blöder inte längre det gjorde hon bara imorse det verkar som att hon har pyttelite rosa flytningar men hon verkar vara oki...om hon mår sämre så tar jag in henne direkt imorrn..

Och jag har skrivit i flera inlägg att jag ska försöka låna pengar...
    Jamen vaddå ska försöka? Du borde redan vara i full gång med att ringa runt och be om att få låna pengar av någon! Tyckte veterinären att du skulle vänta hemma?
  • Lindreas
    Nuttis79 skrev 2011-06-08 22:48:07 följande:
    Som sagt hon får åka till veterinären såfort de öppnar imorgon bitti.
    Har du mer pengar i morgon bitti menar du?
  • Lindreas
    Nuttis79 skrev 2011-06-08 22:54:14 följande:
    Det är fixat.
    Bra. Och varför åker du inte in nu?
  • Lindreas
    Nuttis79 skrev 2011-06-08 22:56:29 följande:
    För att allt verkar ju var stängd såhär sent på kvällen...de öppnar kl 8 så jag åker då.
    Men herregud. Nej, oavsett vad du säger så är du ingen bra djurägare. Du har pengarna, men du orkar inte åka, eller hur?
  • Lindreas
    Nuttis79 skrev 2011-06-08 22:57:50 följande:
    Som sagt katten verkar ju må bra och vara lugn nu så därför väntar jag över natten och drar direkt på morgonen.
    Mm. Eller så dör hon under natten.
  • Lindreas
    Nuttis79 skrev 2011-06-08 22:59:56 följande:
    Orkar inte åka?Ska jag sitta å pendla i 1 tim in till stan för att sedan inte komma hem på hela natten?

Oki du tycker så du. Ni känner inte mig ni vet inte vem jag är eller hur jag är. Det är lätt att döma folk speciellt bakom en skärm där man inte behöver visa sig eller vem man är.
    Eh ja? Varför skulle du inte göra det? Det är vad man gör när ens djur är sjukt och behöver vård! Det finns folk som sätter sina sjuka djur först i en båt i 45 minuter för att komma till fastlandet, sen bil i 1.5 timmar för att kunna ge sitt djur vård!

Ja, jag tycker så. Jag hade sagt det till dig rakt i ansiktet också, om jag hade träffat dig. Och jag kan faktiskt döma dig på grund av vad du skriver om hur du tar hand om dina djur. Jag anser att du INTE tar hand om din katt, som enligt dig är som din bebis. En sjuk bebis åker man in med. Oavsett vad klockan är, oavsett hur långt det är.
  • Lindreas
    Nuttis79 skrev 2011-06-08 23:03:52 följande:
    Det där var väl onödigt att skriva?
    Inte ett dugg. Det kan faktiskt hända. Hon kanske mår bra i morgon, eller så dör hon under natten. Båda sakerna kan ske.
  • Lindreas
    Nuttis79 skrev 2011-06-08 23:10:16 följande:
    Jo men när katten verkar må bra och äter som hon ska så avvaktar jag under natten. Hade hon varit jättesjuk eller döende hade jag åkt in på en gång...men när hon nu verkar må bra piper inte, blöder knappt så väntar jag 9 tim tills de öppnar.

Ok du tycker så å alla har rätt till en åsikt.
    Tyckte veterinären att du skulle vänta också?
  • Lindreas
    Nuttis79 skrev 2011-06-08 23:17:50 följande:
    Nej veterinären sa att jag borde kolla upp henne hos dem. Så jag ska göra det om några tim.
    Okej. Så du går emot veterinärens rekommendationer också?
    TMac skrev 2011-06-08 23:18:33 följande:
    Lindreas..Nuttis79 tar hand om sina djur extremt bra, och hon bor en bra bit från stan, utan pengar att kunna ta sig någonstanns..så hur tror du hon ska kunna klara av att ta sig någonstanns..
    Nej, det gör hon inte. Om man tar hand om sina djur extremt bra så ser man till att de får vård. Så enkelt är det.
  • Lindreas
    Nuttis79 skrev 2011-06-08 23:23:28 följande:
    Ush nu blir jag jävligt orolig asså....fan vet inte vad jag ska göra bor 3,5 mil från sthlm ingen djurklinik är öppen i närheten och alla verkar ju tro att det är ngt allvarligt...faan oxå!
    3.5 mil, vart bor du?
  • Lindreas
    Nuttis79 skrev 2011-06-08 23:29:58 följande:
    3,5 mil utanför Stockholm...
    Jamen åt vilket håll, menar jag?
  • Lindreas
    Nuttis79 skrev 2011-06-09 07:42:16 följande:
    Men om jag hade märkt att hon skulle varit AKUT SJUK ELLER DÖENDE så skulle jag dra direkt varför kan vissa inte fatta det? VAD TRÖTT JAG BLIR!!!!!

Hon verkar må bra men jag ska ändå för säkerhets skull kolla upp saken hos veterinären nu!
    Fast är du verkligen kapabel till att avgöra om din katt är döende? Jag tror faktiskt inte det, om det förstås inte är tokuppenbart, att den ligger och flämtar och drar sitt sista andetag. Ett djur kan vara oerhört sjukt, och döende, utan att det visar särskilt mycket alls.
  • Lindreas
    Nuttis79 skrev 2011-06-09 12:04:10 följande:
    Har varit hos veterinären nu och det var som många av er trodde: livmoderinflammation.

Jag misstänkte oxå att det kunde vara det. Hon verkade må rätt bra var uppe och åt och drack å gick på lådan och allting och blödde inte heller (men tvättade sig mellan benen då å då men jag såg att ngn av katterna hade spytt på 2 ställen varav en spya var enorm.

Men jag var ju orolig så jag kände att det var lika bra att åka in ändå.
    Och det var ju bra för hon hade en förstorad livmoder och feber... nu ska hon opereras och kastreras och jag passar även på att öronmärka henne på en gång.

Ska hämta henne vid 16.30 ikväll hoppas bara att allt går bra med henne är lite orolig. Hon var sååå duktig hos veterinären gnällde knappt alls bara lite vid ultraljudet. Hon verkade tycka om veterinären som var supertrevlig.

Hade en sån tur som fick skjuts av en kusin, blev hämtad av min moster och ikväll ska en annan kusin hjälpa mig med skjutsen hem. :). Fick ringa runt å messa hos veterinären men det löste sig tillslut men jag kände bara att jag får ta en taxi eller vadsomhelst bara min älskade kisse får vård.

Tack alla som stöttat mig med detta och kommit med goda råd och tack till er som inte var lika snälla oxå för jag fick en tankeställare av era ord! Det fick mig att verkligen förstå allvaret i hur farligt en livmoderinflammation kan vara!

Kram på er ALLA!
    Åh, vad bra att hon får behandling nu! Jag är ledsen om du blev ledsen av vad jag skrev, men jag håller fast vid vad jag tycker. Nu verkar ju allt gå bra, och du har fått en tankeställare!

Lycka till nu!
  • Lindreas
    Nuttis79 skrev 2011-06-09 20:47:02 följande:
    Katten e hemma å hon är trött men mår bra! Har tratt på sig och är lite drogad men blir nog snart bättre.
    Hade massa var i livmodern och det kan ha berott på att hon bara hade en äggstock.
    Nu ska hon få mediciner  ett tag bara...å notan var inte billig 3000 spänn gick allting på sammanlagt.
    Vad skönt!
Svar på tråden Varför blöder katten?