Inlägg från: Prisssan |Visa alla inlägg
  • Prisssan

Varför blöder katten?

IceJossan skrev 2011-06-08 21:58:37 följande:
    Blödandet och slöheten även tyda på att hon har dragit på sig livmodersinflammation, och det är MYCKET mycket smärtsamt för katten! Antibiotika krävs omgående.
    Har hon fått livmodersinflammation- vilket det faktiskt låter som men jag är ingen vet så behövs en operatio där de opererar bort livmodern. Min katt drabbades av detta och det hela gick på ca 3500 eftersom jag inte hade försäkring till den katten.
    Efter op får de antibiotika! Katten dör utan op, det sa min vet till mig. Jag lät de direkt behålla och operera min katt och fick hämta henne på em. Har man inte försäkring så får man ju skylla sig själv och betala.

För mig var det självklart och det hoppas jag att det är för alla
    When you lose something you can`t replace...
  • Prisssan

Hoppas allt löser sig med katten!

Kostar säkert lite annorlunda beroende på vart man bor... men symptomen låter väldigt likt livmodersinfl.

• Prisssan
    Nuttis79 skrev 2011-06-08 23:03:01 följande:
    Jag vet jag betalade oxå 3500 kr för kejsarsnitt och kastrering när min katt fick inflammation i livmodern. Har försäkring så det kostar ju oftast max den summan ibland går det på max 1500.
    Aha, så du har redan haft en katt som haft det? Och har du försäkring så är det super, då kostar det bara 1500 eller vad det nu gör.
  • Prisssan
    Nuttis79 skrev 2011-06-08 23:05:08 följande:
    Tack för den jag är glad att vissa är så trevliga här inne på FM :).
    Speciellt när man blir attackerad av några.
    Skriv gärna och berätta hur det gick, jag är en sådan kvinna som kommer sluta ensam i en lgh med några underbara katter Fina djur.
  • Prisssan

Lycka till nu!

Och vet du, om det nu är livmoderinfl- jag ringde i panik till vet på joursjukhuset och ville komma in, men de sa vad de tyckte det lät som, och att jag kunde vänta till min vet öppnade kl åtta nästa dag.

Så jag väntade också, plus att min katt nog höll på och slicka sig i något dygn innan jag upptäckte det. Hon hade tappat nästan allt hår runt rumpa och det andra hålet... slickat bort håret liksom. Och jag är en jättebra kattmamma, jag älskar mina katter.
     Jag missade det ändå och eftersom de lugnade mig så väntade jag också, fast det kändes ju inte bra men jag gjorde det.

• Prisssan

Nuttis: På min katt gjordes inte ens ett UL, de undersökte, såg vart det blödde ifrån och gjorde op direkt.

Antibiotikan gömde jag därefter i lite leverpastej eller mjukt kattgodis

• Prisssan
    sirisdotter skrev 2011-06-09 09:35:42 följande:
    Minns nu att jag fick permission från jobbet för att åka till Bagarmossens djursjukhus en lördag.   Arbetsledaren jämställde sjuk katt med vård av barn.,..   (vi är vänner än -  hon är 85 eller något nu).    Löneavdelningen godkände dock inte den varianten....
    Vilken gullig chef
  • Prisssan
    Prisssan skrev 2011-06-09 09:43:16 följande:
    Vilken gullig chef
    Arbetsledare...
  • Prisssan

Åh vad skönt att höra. Kommer gå finfint med katten

Svar på tråden Varför blöder katten?