Inlägg från: Jesper f |Visa alla inlägg
  • Jesper f

Varför blöder katten?

TS, påminner misstänkt mycket om vad min förra tisse fick- Livmoderinflammation. Då betedde hon sig precis som din. Vi fick operera ut livmodern på henne, men sen blev hon frisk och helt återställd igen. Lite besvärligt första dygnen med stygnen och penecilin tabletterna. Men hon levde 9 år efter det ingreppet, och var 5 när jag gjorde det. Så lär knappast ha påverkat livslängden =) och jag är fortfarande glad att jag åkte så pass snabbt till vetrinären, så hon fick rätt hjälp snabbt. Även om hon inte visade tecken på att ha ont, måste hon ändå känt av det..

• Jesper f
    Nuttis79 skrev 2011-06-09 20:47:02 följande:
    Katten e hemma å hon är trött men mår bra! Har tratt på sig och är lite drogad men blir nog snart bättre.
    Hade massa var i livmodern och det kan ha berott på att hon bara hade en äggstock.
    Nu ska hon få mediciner  ett tag bara...å notan var inte billig 3000 spänn gick allting på sammanlagt.
    TS, det hade min misse också, och hon fick något av en feber chock på natten efter operationen. Så var vaksam med kylande, blöta handukar. ( Har du inte febertermometer, eller inte vill ta i rumpan. Känn under hennes trampdynor. Du märker om hon har feber om hon är varmare än normalt där ) Och även om det tar emot för att op-såret gör ont, ge första pc tabletten så snabbt som bara möjligt. Och se till att hålla såret rent.
    Nuttis79 skrev 2011-06-09 21:12:07 följande:
    Är det ngn som vet hur katten ska kunna äta nu när hon har tratt runt halsen? Hon når nu inte maten...
    Antingen får du klippa till tratten, men det är lite knepigt. Enklare är att ta av henne tratten då och då, och sitta bredvid och vaka medans hon äter. Men första tiden ville inte min kisse äta, så jag fick mata henne med räkor doppade i grädde ( vad gör man inte för dom små liven ;) tills hon fick mer styrka och var intresserad av maten igen. Vetrinären sa att det var viktigare ATT hon åt, än vad hon åt. Och framförallt att hålla kontroll på vätske balansen.

Lycka till TS! Hoppas att allting ordnar sig nu =)
Svar på tråden Varför blöder katten?