Inlägg från: Lady without tattoo |Visa alla inlägg
  • Lady without tattoo

Varför blöder katten?

Vad säger veterinären?

Arbetar som Leg.pratkvarn
  • Lady without tattoo
    Nuttis79 skrev 2011-06-08 21:32:25 följande:
    Hon löpte för ett tag sedan men det var inte så länge sedan bara någon månad sen tror jag...var ute en dag å kom hem jättesent sen fick hon inte gå ut mer under den perioden...såg henne med en hankatt innan jag tog in henne och då var hon skitsur (hade säkert parat sig)

Men kan detta var missfall?

Jag vet borde nog ta henne till veterinären...
    Inte bara borde.Du skall göra det om du är mån om katten
  • Lady without tattoo
    lsabelle skrev 2011-06-08 21:53:35 följande:
    folk är idioter här på fl ta inte åt dig
    Menar du mig kan du säga det direkt el hur?
  • Lady without tattoo

För att inte tala om vad ev kejsarsnitt kostar om det nu är ungar på g.Om det skulle gå så att katten ej kan föda fram dem

• Lady without tattoo
    Nuttis79 skrev 2011-06-08 22:12:06 följande:
    Är alla djurrättsaktivister här inne eller?
    Det är väl klart att jag tar katten till veterinären om de är allvarligt sjuka....men hon verkar må bättre nu på kvällen....
    Har tagit min hankatt till veterinären akut 3 ggr då han bråkat med någon katt å blivit biten och han har fått operera in dränage och fått medicin och skärm på huvudet 3 somrar i rad....
    Och en annan katt jag hade skulle ha ungar men det gick fel så hon fick göra akut kejsarsnitt och jag passade då på att göra en kastrering på samma gång...å eftersom hennes ungar dog av förgiftning så gick ju katten runt å var gosig och var väl ledsen över förlusten så då ringde jag djurhjälpen för att fixa en kattunge som hon kunde ta hand om och just då hade de fått ett samtal av en man i grannkommunen som hade hittat upp 3 ganska nyfödda kattungar i buskarna på tomten men ingen mamma syntes till så min katt fick bli en adoptivmamma åt de här ungarna som annars skulle ha dött.

Och när min älskade honkatt försvann för 1,5 år sedan sökte jag överallt efter henne och tillslut ringde jag veterinären som hade fått in henne påkörd...jag åkte dit å tog farväl och betalade typ 400 spänn för att de skulle kremera henne...jag kunde knappt lämna henne där...var helt förstörd.

Mina katter har det så jävla bra hos mig så att folk härinne sitter å kommer med påhopp känns väldigt orättvist!
    Om de har det så bra så varför frågar du i en tråd då? Det går inet att diagnosticera en katt via nätet.Sedan vad det gäller påhoppen så står du själv för en rejäl dos av dem.Ville du ahr en klapp på axeln så ställde du fel fråga.
  • Lady without tattoo
    Nuttis79 skrev 2011-06-08 22:18:24 följande:
    Jag frågar såklart härinne för att få råd men inte för att få påhopp...tycker att du har varit värst med dem härinne..
    Råden du får blir du sur över.De svar som inte överrensstämmer med det du vill höra,de kallar du påhopp.Och katten mår bra medan du sitter och är arg?
  • Lady without tattoo
    Nuttis79 skrev 2011-06-08 22:28:06 följande:
    Tack för ditt stöd men jag kan ta det själv...om folk vill bråka så får de göra det men vi ska inte sjunka till deras nivå...
    Där är ni redan dessvärre.
  • Lady without tattoo
    Lindreas skrev 2011-06-08 22:35:50 följande:
    Men vad faan... Andra tråden på några dagar där ett djur mår jävligt dåligt men ägaren kan inte ens bemöda sig med att ringa veterinär och rådgöra, i stället sitter man och försvarar sig hur bra ägare man är genom att berätta hur bra man tagit hand om sina djur tidigare. Har man djur har man en buffert, eftersom vård för djur inte är gratis som det är för människor (nej, jag vet att det inte är gratis för människor heller, men det kostar ju som mest 900 kronor på ett år).

Nej, kan man inte ens ringa veterinären för att kolla hur det funkar med faktura eller aktivt försöka låna pengar av någon så är man inte en bra djurägare. Punkt.
    Bra skrivet
  • Lady without tattoo
    Nuttis79 skrev 2011-06-08 22:56:29 följande:
    För att allt verkar ju var stängd såhär sent på kvällen...de öppnar kl 8 så jag åker då.
    Djursjukhus har jouröppet ,Du kan åka mitt i natten om så vore
  • Lady without tattoo
    Nuttis79 skrev 2011-06-08 22:59:56 följande:
    Orkar inte åka?Ska jag sitta å pendla i 1 tim in till stan för att sedan inte komma hem på hela natten?

Oki du tycker så du. Ni känner inte mig ni vet inte vem jag är eller hur jag är. Det är lätt att döma folk speciellt bakom en skärm där man inte behöver visa sig eller vem man är.
    Planering innan man skaffar djur är A o O
    Hur tänkte du igenom deta med kattköp parning ungar etc etc? Hur tar jag mig till en vet/djursjukhus på bästa möjliga sätt.För kattens bästa
  • Lady without tattoo
    Nuttis79 skrev 2011-06-08 23:00:54 följande:
    Vissa här inne verkar bar vilja sitta å mobba folk..kanske mår ni bättre själva av det.
    Detta var väl onödigt att skriva?
  • Lady without tattoo
    Nuttis79 skrev 2011-06-08 23:23:28 följande:
    Ush nu blir jag jävligt orolig asså....fan vet inte vad jag ska göra bor 3,5 mil från sthlm ingen djurklinik är öppen i närheten och alla verkar ju tro att det är ngt allvarligt...faan oxå!
    Jag åkte 32 mil tur/retur med min hund till närmaste öppna djursjukhus en helgkväll.Bor på landet var ensam hemma o hade ingen bil hemma.
Svar på tråden Varför blöder katten?