Inlägg från: Alexandra77 |Visa alla inlägg
  • Alexandra77

Varför blöder katten?

Vilya skrev 2011-06-09 15:20:18 följande:
    Varför är det äckligt? Det ansvar man har som djurägare är att antingen ge djuret vård på en gång eller avliva så att djuret slipper lida. Sen hur man prioriterar måste väl ändå vara upp till den enskilda djurägaren. Dessutom fick ju katten den vård hon behövde och blev frisk, avlivade henne i vintras 16 år gammal pga en skada och då hade hon levt många år sen livmoderinflammationen, kastrerade henne när hon var frisk igen, och de åren hon fick var hon älskad. Det äckliga är väl snarare att folk inte är beredda att kastrera sina huskatter (och för den delen raskatter som inte ska användas i avel) Till TS, skönt att katten har fått hjälp!
    Det är äckligt för att du värderar din raskatt högre än huskatten.. Tänk om det inte hade hjälpt med antibiotika? Eller tänk om den fått nåt annat fel som skulle ha blivit dyrt? Då hade du inte lagt ut dom pengarna, hade det däremot varit raskatten som behövde dyr vård hade du låtit den få det.
  • Alexandra77
    Pussesnuttan skrev 2011-06-09 18:49:51 följande:
    Och hur många i alla andra trådar?
    Inget om att folk behandlar sina katter olika pga ras :) Men visst har jag skrivit om huskattsavel och att jag är emot det, för katternas skull alltså..
  • Alexandra77
    Nuttis79 skrev 2011-06-09 23:46:16 följande:
    Katt Så var denna dagen snart över....är så glad att 3 personer i min närhet ställde upp för mig när jag var
    tvungen att åka till en veterinär längre bort för i byhålan jag bor så hade det ingen ultraljudsapparat längre...så fick åka till en annan djurklinik.

Katten är fortfarande trött och ligger å sussar sött på en kudde brevid mig i soffan med en gosig filt på så att hon inte börjar frysa...hon har försökt att ta av sig tratten och smitit under soffan men då har man fått plocka fram henne igen. :).

Bäst av allt är att det värsta är över och det att hon stod vid kylskåpet å skrek efter skinka för det tyder ju på att hon börjar må bättre.

Varje dag jag har haft henne under hela 2 år har hon fjäskat å tiggt efter skinka för det finns inget bättre för henne...mina vänner å familj säger att hon är såååå bortskämd "en liten apa" brukar mina kusiner skojja ;).

Men hon får gärna vara min bortskämda lilla apa för hon är sååå go.
    Varje natt springer hon upp i sängen när jag ska sova å lägger sig på kudden till vänster om mig. Det är hennes plats. Å när man kliar henne under hakan så lipar hon massa gånger jättesnabbt ser hur kul ut som helst :). Man borde spela in henne å lägga upp en film på Youtube många skulle nog skratta åt henne Skrattande. Hon är sååå värd pengarna som jag inte hade.

Det ordnar sig.

Gonatt alla
    Vad go och mysig kisse :)
Svar på tråden Varför blöder katten?