Inlägg från: Nuttis79 |Visa alla inlägg
  • Nuttis79

Varför blöder katten?

4you skrev 2011-06-09 07:52:27 följande:

Har bara läst TS men;

En av mina katter droppade blod och tvättade sig väldigt mycket,efter ett besök hos vet. visade det sig att hon hade livmoderinflammation

Ska dit nu så att de får kolla upp henne...
  • Nuttis79
    Modgun skrev 2011-06-09 07:51:18 följande:

VAD SPELAR DET FÖR ROLL OM HON VAR DÖDSJUK VID TILLFÄLLET? dU HADE JU INGA PENGA RIAF.

vAD TRÖTT JAG BLIR PÅ VIASSA

Men jag har ju LÅNAT pengar av en person det hade du sett om du läst tråden ordentligt. Och jag ska dit nu de öppnar om 2 min.

Man håller ju koll på sitt djur å kollar efter hur de mår, om de blir sämre el bättre osv.
  • Nuttis79

Varför är så många inne på FM så aggressiva?

• Nuttis79

Har fått tid 10.15 så jag väntar på min skjuts vet inte ens hur jag ska ta mig hem ifrån stället som ligger lite utanför  men får väl ta en taxi hem. De har tydligen ingen ultraljudsutrustning där jag bor så jag måste åka några mil bort....

Tack alla som stöttat mig!!!

• Nuttis79

Har varit hos veterinären nu och det var som många av er trodde: livmoderinflammation.

Jag misstänkte oxå att det kunde vara det. Hon verkade må rätt bra var uppe och åt och drack å gick på lådan och allting och blödde inte heller (men tvättade sig mellan benen då å då men jag såg att ngn av katterna hade spytt på 2 ställen varav en spya var enorm.

Men jag var ju orolig så jag kände att det var lika bra att åka in ändå.
    Och det var ju bra för hon hade en förstorad livmoder och feber... nu ska hon opereras och kastreras och jag passar även på att öronmärka henne på en gång.

Ska hämta henne vid 16.30 ikväll hoppas bara att allt går bra med henne är lite orolig. Hon var sååå duktig hos veterinären gnällde knappt alls bara lite vid ultraljudet. Hon verkade tycka om veterinären som var supertrevlig.

Hade en sån tur som fick skjuts av en kusin, blev hämtad av min moster och ikväll ska en annan kusin hjälpa mig med skjutsen hem. :). Fick ringa runt å messa hos veterinären men det löste sig tillslut men jag kände bara att jag får ta en taxi eller vadsomhelst bara min älskade kisse får vård.

Tack alla som stöttat mig med detta och kommit med goda råd och tack till er som inte var lika snälla oxå för jag fick en tankeställare av era ord! Det fick mig att verkligen förstå allvaret i hur farligt en livmoderinflammation kan vara!

Kram på er ALLA!

• Nuttis79
    Lindreas skrev 2011-06-09 12:10:17 följande:
    Åh, vad bra att hon får behandling nu! Jag är ledsen om du blev ledsen av vad jag skrev, men jag håller fast vid vad jag tycker. Nu verkar ju allt gå bra, och du har fått en tankeställare!

Lycka till nu!
    Ja jag blev lite ledsen men tack vare er så bestämde jag mig för att dra in...om jag inte gjort det vet jag inte hur det hade gått!

Tack  jag hoppas verkligen att hon kommer att må bättre snart....när jag lämnade henne tänkte jag: hoppas att jag får se dig igen..men nä jag vill tänka positivt nu annars börjar jag bara gråta :p.

Här är en bild på henne när hon var busig å gick å la sig på spisen FY på henne men söt var hon :P
  • Nuttis79
    Enensammamma skrev 2011-06-09 12:45:46 följande:
    Alltså varför frågar du det här? RING VETERINÄR (Har inte läst tråden)
    Hon är på operation nu å det var sent igår...killen ringde å rådfrågade lite men ville kolla med folk här oxå...
  • Nuttis79
    IngvarIsbjorn skrev 2011-06-09 13:52:24 följande:

Hoppas hon kryar på sig, bra att hon fick komma till veterinär i tid Solig

Jaa precis innan det hann bli värre!
  • Nuttis79
    Prisssan skrev 2011-06-09 13:26:36 följande:
    Åh vad skönt att höra. Kommer gå finfint med katten
    Hoppas på det...om några timmar ska hon hämtas :)
  • Nuttis79
    Pussesnuttan skrev 2011-06-09 14:29:31 följande:
    Vad skönt att det ordnar sig!
    Tycker du skötte det bra TS.
    Tyvärr är inte FL ett bra forum att be om råd och hjälp på. Det finns alldeles för många som ser sin chans att kasta skit och döma andra för här är man anonym och kan bete sig hur som helst. Tyvärr är det dessutom oftast samma människor som är riktigt oförskämda.
    Hej å Tack för dina fina ord!

Ja jag är bara lite orolig för henne ändå, även om hon är i goda händer nu...å som sagt inte blev livshotande sjuk.
    Livmoderinflammation kan ju bli det utan behandling vad jag har förstått.

I alla mina trådar jag har haft har folk i princip varit positiva så denna  gav mig mest kritik..men det är väl för att det handlar om ett försvarslöst djur...det triggar igång mycket känslor hos människor, kanske pga att det finns så otroligt många därute som vanvårdar djur eller tar sommarkatter som man skiter i eller bara går å avlivar djuren för att de inte "passade in" längre.

Men jag gillar ärlighet iaf...fast extra mycket om det lindas in lite med vänliga ord ;)

Kram
  • Nuttis79

Katten e hemma å hon är trött men mår bra! Har tratt på sig och är lite drogad men blir nog snart bättre.
    Hade massa var i livmodern och det kan ha berott på att hon bara hade en äggstock.
    Nu ska hon få mediciner  ett tag bara...å notan var inte billig 3000 spänn gick allting på sammanlagt.

• Nuttis79

Är det ngn som vet hur katten ska kunna äta nu när hon har tratt runt halsen? Hon når nu inte maten...

• Nuttis79
    icelolly skrev 2011-06-09 21:40:18 följande:
    Oj, vad bitska vissa här inne är, skönt att det löste sig för dig. Tycker absolut du verkar ta bra hand om din pisse.

Angående tratten så kan man väl ta av de korta stunder samtidigt som man kollar att de inte kliar/slickar där de inte får.
    Ja det är så jag har gjort förut med andra katterna.. tagit av å låtit katten äta..man tycker bara synd om henne när
    hon inte kan äta själv...:(.

Ja mina katter e som mina bebisar jag tar hand om dem å bryr mig om dem VARJE dag :).
  • Nuttis79
    sommarbarnen skrev 2011-06-09 21:47:14 följande:
    Hoppas du har försäkring, det ska man ha på sina djur
    Japp egentligen skulle allt ha gått på 7500:-...men med försäkring 3000:-.
  • Nuttis79
    Katt Så var denna dagen snart över....är så glad att 3 personer i min närhet ställde upp för mig när jag var
    tvungen att åka till en veterinär längre bort för i byhålan jag bor så hade det ingen ultraljudsapparat längre...så fick åka till en annan djurklinik.

Katten är fortfarande trött och ligger å sussar sött på en kudde brevid mig i soffan med en gosig filt på så att hon inte börjar frysa...hon har försökt att ta av sig tratten och smitit under soffan men då har man fått plocka fram henne igen. :).

Bäst av allt är att det värsta är över och det att hon stod vid kylskåpet å skrek efter skinka för det tyder ju på att hon börjar må bättre.

Varje dag jag har haft henne under hela 2 år har hon fjäskat å tiggt efter skinka för det finns inget bättre för henne...mina vänner å familj säger att hon är såååå bortskämd "en liten apa" brukar mina kusiner skojja ;).

Men hon får gärna vara min bortskämda lilla apa för hon är sååå go.
    Varje natt springer hon upp i sängen när jag ska sova å lägger sig på kudden till vänster om mig. Det är hennes plats. Å när man kliar henne under hakan så lipar hon massa gånger jättesnabbt ser hur kul ut som helst :). Man borde spela in henne å lägga upp en film på Youtube många skulle nog skratta åt henne Skrattande. Hon är sååå värd pengarna som jag inte hade.

Det ordnar sig.

Gonatt alla
  • Nuttis79
    Liiina89 skrev 2011-06-10 09:17:35 följande:
    Skönt att det ordnat sig och att det gått bra!
    3000 är inte mycket för våra älskade djur, tänk vad det hade gått på UTAN försäkring...
    Japp 7500 spänn hade det gått på annars :P
  • Nuttis79
    Enensammamma skrev 2011-06-10 17:35:03 följande:
    Är vi veterinärer här eller?
    Nej men man kan ju alltid rådfråga folk härinne för det finns så mycket kloka människor med så kloka råd som tar sig tid att svara på mina dumma frågor.
  • Nuttis79
    Enensammamma skrev 2011-06-11 09:34:43 följande:
    Glad att katten mår bra. Min katt blev sjuk men ringde veterinär innan jag frågade här iaf.
    Det gjorde jag oxå...eller min kille ringde å rådfrågade å de sa att vi skulle avvakta tills de öppnade dagen efter...
  • Nuttis79
    nemo1 skrev 2011-08-22 09:08:55 följande:
    Katter blöder INTE under löp, hon har säkerligen också livmoderinflammation. Snabba ryck till veterinären, det är akut.
    Det var några månader sen nu..
  • Nuttis79

Aha ser nu att ngn annan är med om samma sak...ja det verkar vara många katter som råkar ut för det där..

Svar på tråden Varför blöder katten?