älskarlivet81 skrev 2011-06-09 13:24:00 följande:
Får man ens cykla i parken?
Ja, ta du den risken.. Vet inte om du skulle tycka det vore så roligt när du får vara hos tandläkaren för behandling ca 48 timmar och sen ändå får bestående men..
Varför skulle man inte få cykla i en stadspark??
Det är ju inte direkt att jag drar runt min dirtbike på gräset eller i rabatterna.
Jag har nog spenderat många fler timmar än så hos tandläkaren för mina tänder som rök när jag gick i fyran, på en idrottslektion, kanske man skulle börja ha hockeyhjälm när man ska umgås med barn som kastar bollar också.
Jag ser på ett väldigt realistiskt sätt på skaderisker, jag är van att bedöma på det sättet eftersom jag håller på med en hel del såna sporter. Man tänker två gånger innan man gör något.
Men risken att jag dör för att jag inte har hjälm i stadsparken är ytterst liten, eller att jag ens blir skadad när jag ramlar i promenadtakt.
Jag kanske skrapar knäna men det är ytterst otroligt också då jag inte gjort det trots skateboard och inlines i minst 20 år. De flesta gör felet att kramaktigt hålla kvar i cykeln när de ramlar, då gör man illa sig fördjävligt.
Sen antar jag alltid att folk gör grejer som är helt irrationella, som att hoppa åt sidan när jag cyklar förbi eller vända håll helt plötsligt, vifta med armarna osv. Samma tänk har jag när jag kör bil, man ska anta att folk är idioter. Då brukar de inte kunna överraska speciellt mycket.