Anonym (JH) skrev 2011-06-17 05:59:41 följande:
...viktigt att påpeka i denna tråd! Om jag som förälder hade haft ett "svärmeri" för dig och inte fått det minsta tillbaka, eller fått ett klart och tydligt nej tack, skulle jag absolut backa. Du är ju på ditt jobb och kan inte värja dig, så det vore fult att fortsätta "försöka nåt".
Samma sak gäller "svärmeri" för alla personer i yrkesposition, tycker jag. Är man "kund" eller motsvarande, ska man nog vara försiktig med att vara alltför på. Samtidigt kan man ju sällan rå för sina känslor, så att ha känslor för en personal kan jag inte se något fel med alls. Det är ju vad man gör av det som spelar roll.
I det fall en förälder faller för en personal, och försiktigt pejlar om intresse (av något slag, behöver förstås inte vara romantiskt) finns tillbaka, och finner att så verkar vara fallet, ser jag inte heller något fel i att skapa en kontakt.
Precis. Det är ju därför tråden kommit till, hur man pejlar läget utan att trampa över gränsen.
Jag tycker att det är helt ok att flörta lite och även att bli flörtad med, så länge det inte går över gränsen och någon börjar tafsa. Det är ju dagligen i stort sett som någon flörtar med en, så jag reagerar inte så som (Huga) utan jag ser det mer som en helt vanlig daglig företeelse.