• Johanna 487

mask i underlivet, hjälp!!!

okej, nu ligger det till såhär:
    jag har alltid trott att jag haft springmask, men icke! tog vermox för ungefär 1vecka sedan emot detta. idag när jag satt på toa och sedan torkade mig så torkade jag mig i underlivet, jo där på pappret låg en brud/röd mask på ungefär 2-3cm. vet inte riktigt om den var färgad så pga mitt avslag (fick barn för 1månad sedan). masken rörde sig inte, den låg alldeles stilla. usch, känner mig så äcklig och blir nästan lite deppig. dör inte masken utav vermox? kan det vara nått fel inuti mig? kan maskarna ta sig upp i livmodern? när jag var på sjukhuset för ca 1vecka sedan sa de bara att maskarna kan inte överleva i underlivet.

snälla, är det nån som vart med om detta? är så orolig att de ska ta sig till min lilla dotter.
    är jätte tacksam för svar!

• Svar på tråden mask i underlivet, hjälp!!!
  • Red Velvet

Usch, stackars dig. Jag har aldrig hört något liknande men tycker absolut du ska kontakta sjukvården direkt imorgon bitti.

• Johanna 487

var ju inne på akuten och de sa att masken kan inte överleva i underliv.. vet inte om de sa så för att bli av med mig eller om de ens visste nånting. förstår ej hur detta kan ha hänt. mår så dåligt över detta, vill knappt gå på toa längre :(

• Red Velvet
    Johanna 487 skrev 2011-06-09 18:54:26 följande:
    var ju inne på akuten och de sa att masken kan inte överleva i underliv.. vet inte om de sa så för att bli av med mig eller om de ens visste nånting. förstår ej hur detta kan ha hänt. mår så dåligt över detta, vill knappt gå på toa längre :(
    Jag förstår dig, jag hade fått panik. Men när du var dit så visste du väl inte att du hade mask i själva underlivet eller? Nu var den ju död som du skrev, men det låter ändå otrevligt. Tycker att du ska be om en gynundersökning!
  • Loreena

Men är du säker på att det var en mask och inte en slemmig avslagstråd typ? Annars kanske bara den enda masken hade tagit sig in och sedan dött för att den inte överlever där?
    Kan du inte kräva en gynundersökning så att de får titta så att du blir lugn?

• Red Velvet
    Johanna 487 skrev 2011-06-09 18:54:26 följande:
    Eller var du till akuten efter att du hittat masken?
  • Johanna 487

tar man vermox, försvinner även de i underlivet?

• Johanna 487

var inne på akuten just för att jag hittat en mask i min binda i samband med mitt avslag. de sa att den måste hamnat i mellangården osv. men varje gång jag hittat en mask har den kommit tillsammans med mitt avslag. har kollat i avföringen men inge mask där. när jag gick till gynakuten så sa de att de inte var ett fall för dem o att jag inte skulle vara där :( fick vermox utskrivet, tog de för 1 vecka sen.

masken på pappret låg alldeles stilla, rörde inte på sig ett dugg. börjar bli så trött på dessa maskar! ibland vill jag att de ska va nån bit ifrån livmodern men jag vet att det inte är de eftersom jag alltid kollar extra noga.

kan maskarna ta sig högre upp till livmodern. är så orolig eftersom jag fortfarande får avslag oså.
    de på akuten kan inte hjälpa mig verkar det som, de verkar ju bara tycka att jag är dum i huvudet.

• Alexandra77
    Johanna 487 skrev 2011-06-09 19:04:55 följande:
    var inne på akuten just för att jag hittat en mask i min binda i samband med mitt avslag. de sa att den måste hamnat i mellangården osv. men varje gång jag hittat en mask har den kommit tillsammans med mitt avslag. har kollat i avföringen men inge mask där. när jag gick till gynakuten så sa de att de inte var ett fall för dem o att jag inte skulle vara där :( fick vermox utskrivet, tog de för 1 vecka sen.

masken på pappret låg alldeles stilla, rörde inte på sig ett dugg. börjar bli så trött på dessa maskar! ibland vill jag att de ska va nån bit ifrån livmodern men jag vet att det inte är de eftersom jag alltid kollar extra noga.

kan maskarna ta sig högre upp till livmodern. är så orolig eftersom jag fortfarande får avslag oså.
    de på akuten kan inte hjälpa mig verkar det som, de verkar ju bara tycka att jag är dum i huvudet.
    Men är det springmaskar?
  • Alexandra77

Alltså ser dom likadana ut som springmaskarna du hade i rumpan? Jag har nog läst att springmaskar kan finnas i slidan men det kan ju vara som du säger att dom inte kan leva där, dom har alltså krypit dit och dött.

Svar på tråden mask i underlivet, hjälp!!!