• Johanna 487

mask i underlivet, hjälp!!!

okej, nu ligger det till såhär:
    jag har alltid trott att jag haft springmask, men icke! tog vermox för ungefär 1vecka sedan emot detta. idag när jag satt på toa och sedan torkade mig så torkade jag mig i underlivet, jo där på pappret låg en brud/röd mask på ungefär 2-3cm. vet inte riktigt om den var färgad så pga mitt avslag (fick barn för 1månad sedan). masken rörde sig inte, den låg alldeles stilla. usch, känner mig så äcklig och blir nästan lite deppig. dör inte masken utav vermox? kan det vara nått fel inuti mig? kan maskarna ta sig upp i livmodern? när jag var på sjukhuset för ca 1vecka sedan sa de bara att maskarna kan inte överleva i underlivet.

snälla, är det nån som vart med om detta? är så orolig att de ska ta sig till min lilla dotter.
    är jätte tacksam för svar!

• Svar på tråden mask i underlivet, hjälp!!!
  • Johanna 487

vet inte riktigt, denna sak såg ut som 2-3cm lång mask.. men som sagt, den rörde inte på sig. vill gå till min barnmorska o kolla upp detta. blir så jävla äcklad utav detta.

nån som har bild på trådar som lossnar? vill kunna jämföra så att jag kan vara säker på detta och inte intala mig något sen så helt plötsligt visar det sig att det kryllar utav maskar i underlivet på mig :(

• k girl

Tja, till mig sade de att trådarna skulle lösas upp och att det lossnade på utsidan och att man kunde få dem i bindan eller på pappret när jag torkade mig och att jag inte skulle oroa mig för det. Nu hade jag den turen att ett stygn lossnade redan på BB och stack mig i rumpan så att de fick plocka bort det, så jag visste ju hur de såg ut. De var ganska korta och tjockare än vanlig sytråd. Sen levras väl blodet kring trådarna så att de blir ojämna? De var mörka, åt det svarta hållet.

• Johanna 487

jätte tacksam för svar!

• Johanna 487

okej tack så mycket för svaret, denna sak jag såg var välla åt det bruna hållet.. bad min sambo kolla och han sa att den inte rörde sig när jag frågade om den levde. har ingenaning om vad jag ska tro! är rädd att jag håller på att bli hypokondriker eller nått liknande..

om nån har bild så snälla visa! vill ju kunna jämföra :(

• lill linda 82

det är trådarna som ser ut sådär... har haft så under alla mina 3 graviditeter. springmask ser helt annorlunda ut. dom är kritvita, trådsmala så man knappt ser dom o ca 1cm lång. 

Mina goa barn: Steven 050525, Stella 060816, Stefanie 100308
  • Johanna 487

finns de nå annan slags mask som kan ta sig in i kroppen o sedan leva vidare i underlivet?
    som sagt, denna sak jag hittat är inte svart utan lutar mot den bruna hållet.
    har torkat mig massa gånger i rad ibland men då kommer det inget på pappret,sen när jag suttit ett tag och låtit avslaget/flytningarna komma ut så testar jag att torka mig igen och då kommer det en smal sak på pappret. har hänt 2-3 gånger nu. i måndags 2gånger och 1 gång idag.

• MammaHela
    Johanna 487 skrev 2011-06-09 21:10:18 följande:
    finns de nå annan slags mask som kan ta sig in i kroppen o sedan leva vidare i underlivet?
    som sagt, denna sak jag hittat är inte svart utan lutar mot den bruna hållet.
    har torkat mig massa gånger i rad ibland men då kommer det inget på pappret,sen när jag suttit ett tag och låtit avslaget/flytningarna komma ut så testar jag att torka mig igen och då kommer det en smal sak på pappret. har hänt 2-3 gånger nu. i måndags 2gånger och 1 gång idag.
    det låter mer som slemmet som finns i avslaget. Blir som slemtrådar. PIlla på en nästa gång.
    T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • Johanna 487

gud jag är så orolig, tänk om dessa "maskar" tar sig uppåt mot min livmoder och äter på den..
    blir så förbannad så det är inte sant. vet inte vad jag ska tro eftersom flesta säger att min beskrivning stämmer in på stygn som lossnat. nästa gång ska jag ta mig i kragen o pilla på en!

• Red Velvet

Alltså, med risk för att vara äcklig (men jag kan verkligen relatera till din oro och lider med dig): Kan du inte ta en bild på "masken" och lägga upp i ditt galleri så kan de som vill se om det ser ut som sytråd? Tänkte så du kan lugna ner dig nu ikväll åtminstone.

Svar på tråden mask i underlivet, hjälp!!!