• Anonym

Otrogen och gravid

Alfonsia: precis vad jag tänkte skriva tebax till squeezetoy...lite annat om en släkting gör det än ett par som man är bra kompis med bägge,tycker jag.

Squeezetoy: ja den som har varit otrogen har givetvis ångest o lider av det,jag har inte sagt annat men jag håller inte med om att den som varit otrogen inte ska förskjutas,tycker att den otrogne inte är förtjänt av en chans till för när han/hon va otrogen så tror jag att den som blev förrådd känner sig mer förskjuten av sin sambo och har inte gjort nått för att bli behandlad på det sättet men den otrogne har gjort en handling som sårat och förtjänar det desto mer!
    Det spelar nog ingen roll vad du skriver eller jag för vi ser olika på detta med otrohet.

• Anonym

Ja, TS har gjort detta för sitt eget ego.

Hon och killen hade det svårt- trösta sig med en annan...oj, man kan tydligen bli gravid då...

"Otrohet upprör otroligt mycket, det vet jag. Men jag hör även till dem som inte anser att det är totalt oförlåtligt.
    Det kanske var därför jag hade 'lättare' än vissa att ta steget från tanke till handling."

Enligt TS själv.
    Red ut problemen så slipper ni sånt här! Alla ni som är otrogna- coh det blir sååå synd om er!

• Anonym

Anonym (vet...) jag fattar inte hur du tänker!!
    Så du menar att hon ska leva med sin sambo o behålla barnet och aldrig säga något till varken barnet (när det blir större) eller sambon,och leva som vanligt??! Då lever dom i en lögn! och stackars barnet! den har ju absolut inte valt detta!
    det är svinigt och göra så mot dom man älskar,och allt för att man var otrogen och tänkte bara på sina egna behov,har man något dåligt samvete så säger man sanningen,för den kommer fram förr eller senare!!

• Anonym

Alfonsina: ja jag såg detta efter jag hade skrivit....tycker det var ett bra val i en sån situation faktiskt men jag hoppas hon är ärlig nog och har tillräckligt dåligt samvete så hon berättar sanningen till sin sambo för han är värd och få höra!

• Anonym

Hej.
    Jag har varit i precis samma situation för bara två månader sedan..
    och jag gjorde som du, abort! det ångrar jag inte för en sekund.
    fattar inte varför en del personer här på sajten är ute efter att analyser allas beteende, det känns som att ingen vet vad dem pratar om... den dagen dem själva hade hamnat i samma sits, undrar man ju förstås hur deras syn på saken hade sett ut...

stå på dig, och om du kan så berätta för sambon, jag valde att inte göra det heller.
    inget jag ångrar. däremot ångrar jag väl själva otroheten väldigt mkt.

• Anonym

6074059

Otrohet, fy f-n.

Men bl.a. du och TS tar kanske lite lättare på det än en del andra.

• Anonym

Citerar Anonym 6074059
    "den dagen dem själva hade hamnat i samma sits, undrar man ju förstås hur deras syn på saken hade sett ut..." lägg av!
    Dom som verkligen är emot otrohet här inne hamnar aldrig i den sitsen och absolut inte bli gravid oxå!
    har så pass( i allafall jag) mycket respekt för sin partner och sig själv och tillräclkigt med kärlek och respekt för min andra hälft,så jag skulle/vill aldrig ursätta han för det.
    Skulle vi har det d¨ligt i vårat förhållande eller att man inte känner likadant för sin partner,ja då säger man det istället och reder ut det på bästa sätt istället för att söka närhet hos nån annan,
    så jävla svårt är det inte!
    Så det är inte konstigt vissa reagerar starkt på en sån här tråd,för det finns inget värre än otrohet i ett förhållande.
    Är så trött på alla ursäkter att va otrogen!

• Anonym

Anonym 6074734:
    Nej det har jag verkligen inte varit och kommer aldrig vara heller och du ska ju inte prata om att klaga o döma för du dömde mig nu o sa att du är helt övertygad om att jag varit otrogen mot varenda partner jag haft....det borde du väl fatta att jag INTE har varit när jag skrev som jag gjorde i mitt förra inlägg,hade jag varit det så hade jag givetvis hållt med TS o andra som varit otrogna....
    Ingen bad om min åsikt men kan ändå yttra mig och säga vad jag tycker,likaväl som du!
    vem f-n bad dig svara mig då?
    Det handlar väl om sunt förnuft och respekt mot den man älskar och när man är otrogen så saknar man både och......

Svar på tråden Otrogen och gravid