• Anonym (Spelus)

Monogamy

Har beställt Monogamy och Kama Sutra spelen. Någon som provat dem? Ska bli så intressant att testa med sambon så fort de kommer.

• Svar på tråden Monogamy
  • Anonym (T)

Jag och min sambo tänkte köpa Monogamy så fort hans lön kommer in
    är jätte nyfiken på det också!

• Anonym (A)

Jag köpte spelet i julas till min fru och vi har aldrig spelat det. Inte för att spelet är dåligt på något sätt utan för att min fru inte vågar/vill utveckla sexlivet och erotiken ;(

Spelet består av ett spelplan och 4 olika kort,
    - fantasikort, man väljer två kort var (hemligt) och den som har sitt kort kvar läser upp fantasin som då skall bli verklighet =)
    - Intima kort, frågor som man lär sig mer om varandra. Leder till skratt.
    - Passionerade kort, mer beröring smek och mer intimare diskussioner.
    - Heta, här blir det hett kan jag garantera.

sedan finns det lite annat som händer under spelet, som strippa, äta mat erotiskt, kyssas mm mm

Spelet funkar garanterat till att hetta upp ett sexliv som har stannat av. Man får en intim stund med varandra och det tar ett par timmar att spela - men framförallt så har man roligt. En del kort är rikitgt vågade. Spelet är ett av de bästa erotiska sällskapsspel som gjorts. Synd att vi inte provade spelet. Det hade säkert hjälpt vårt sexliv till det bättre. Vem vill köra "vanligt" sex efter detta spel?

Exempel på kort:

Intima
    Hennes: Vilken är den mest romantiska present han gett dig? Beskriv hur den fick dig att känna. Undvik fraser som "choklad"

Hans: Ett skratt förlänger livet! Vad får dig alltid att le?

Passionerad
    Hennes: Avslöjande! Har du någonsin upplevt spänningen av att inte veta om någon ska komma på er under akten? Här kommer ett smakprov. Gå ut eller öppna ett fönster och hångla för allän beskådan. Gillar du det? Fixa en het stund senare i vecak, någonstans där ni definitiv inte är ensamma.

Hans: Om du inte lyckas, pröva igen. Vid de få tillfällen då du kommer innan henne, har du hjälpt henne till orgasm? Prata om möjligheter.

Heta
    Hennes: Tjejfotboll. Ditt mål är att besegra honom utan han får in ett skott. Häll glidmedel på dina fötter och attackera hans målgörare (han kallas ballen och är en hård kille). Visa vad dina snabba fötter och din huvudteknik kan göra, men låt honom inte skjuta på mål.

Hans: Ring en vän. Ring någon du känner och försök föra ett helt normalt samtal medan hon gör vad hon vill med dig? Klarar du det i 5 minuter utan att varken a) skratta  b) komma.

• Mrs Lilac

Jag har funderat lite på detta spelet, men jag är lite rädd att det ska bli pinsamt/ töntigt... Har inga problem att prata om sex och fantasier med min sambo men detta spelet kanske skulle vara roligt ändå om man bara skrattar bort det som är larvigt. Anonym (A): jag tycker att det är jättetaskigt av din fru att inte ge spelet en chans! Tycker man är skyldig varandra att åtminstonde försöka. Vägrar hon spelet borde hon komma med ngt annat sexigt förslag. Du får väl prata med henne om hur du känner och säga att ni kan pröva det bara som en kul grej och inte ta det för mycket på allvar, drick lite vin till.

• Anonym (kvinna)
    Anonym (A) skrev 2011-06-10 10:02:06 följande:
    Jag köpte spelet i julas till min fru och vi har aldrig spelat det. Inte för att spelet är dåligt på något sätt utan för att min fru inte vågar/vill utveckla sexlivet och erotiken ;(

Spelet består av ett spelplan och 4 olika kort,
    - fantasikort, man väljer två kort var (hemligt) och den som har sitt kort kvar läser upp fantasin som då skall bli verklighet =)
    - Intima kort, frågor som man lär sig mer om varandra. Leder till skratt.
    - Passionerade kort, mer beröring smek och mer intimare diskussioner.
    - Heta, här blir det hett kan jag garantera.

sedan finns det lite annat som händer under spelet, som strippa, äta mat erotiskt, kyssas mm mm

Spelet funkar garanterat till att hetta upp ett sexliv som har stannat av. Man får en intim stund med varandra och det tar ett par timmar att spela - men framförallt så har man roligt. En del kort är rikitgt vågade. Spelet är ett av de bästa erotiska sällskapsspel som gjorts. Synd att vi inte provade spelet. Det hade säkert hjälpt vårt sexliv till det bättre. Vem vill köra "vanligt" sex efter detta spel?

Exempel på kort:

Intima
    Hennes: Vilken är den mest romantiska present han gett dig? Beskriv hur den fick dig att känna. Undvik fraser som "choklad"

Hans: Ett skratt förlänger livet! Vad får dig alltid att le?

Passionerad
    Hennes: Avslöjande! Har du någonsin upplevt spänningen av att inte veta om någon ska komma på er under akten? Här kommer ett smakprov. Gå ut eller öppna ett fönster och hångla för allän beskådan. Gillar du det? Fixa en het stund senare i vecak, någonstans där ni definitiv inte är ensamma.

Hans: Om du inte lyckas, pröva igen. Vid de få tillfällen då du kommer innan henne, har du hjälpt henne till orgasm? Prata om möjligheter.

Heta
    Hennes: Tjejfotboll. Ditt mål är att besegra honom utan han får in ett skott. Häll glidmedel på dina fötter och attackera hans målgörare (han kallas ballen och är en hård kille). Visa vad dina snabba fötter och din huvudteknik kan göra, men låt honom inte skjuta på mål.

Hans: Ring en vän. Ring någon du känner och försök föra ett helt normalt samtal medan hon gör vad hon vill med dig? Klarar du det i 5 minuter utan att varken a) skratta  b) komma.
    Usch vad trist att hon inte vill spela det med dig, A! Jag hade blivit superglad om jag fått ett sådant av min man...
  • Anonym (A)
    Mrs Lilac skrev 2011-06-10 10:23:40 följande:
    Anonym (A): jag tycker att det är jättetaskigt av din fru att inte ge spelet en chans! Tycker man är skyldig varandra att åtminstonde försöka. Vägrar hon spelet borde hon komma med ngt annat sexigt förslag. Du får väl prata med henne om hur du känner och säga att ni kan pröva det bara som en kul grej och inte ta det för mycket på allvar, drick lite vin till.
    Precis så ville jag. Jag såg detta spel som en rolig grej... att vi kunde skratta åt fånigheterna och kanske välja bort de kort som var "too much"...  typ snigla från topp till tå..  (om just det kortet skulle kännas för obekvämt för henne, har egentligen inte en aning vad hon gillar och inte gillar eftersom hon totalvägrar att prata om sex och vår relation i övrigt).

Bokade in oss på ett hotell för ett tag sedan och jag frågade henne när vi packade om vi inte skulle ta med spelet.Väl på hotellet så säger hon att hon aldrig kommer spela spelet, eventuellt svara enbart på de intima korten alltså de som inte har så mycket med sex utan mer om känslor och relationen i övrigt om hon fick välja kort. Det blev inget spel eller sex den helgen. Dock hade vi det bra ändå... men jag saknar verkligen att få utvecklas mig med henne. Att hon skulle komma med ett annat sexigt förslag finns inte på kartan. Jag har under de sista 5 åren försökt få henne att öppna sig, ta ett initiativ - ett tag trodde jag att jag hade lyckas, såg ljuset i tunnel - men tyvärr så var det ett tåg.
  • Anonym (Spelus)

Har hämtat ut det och kollat igenom korten lite. En del vill man inte svara på och en del vill jag inte göra. Och det finns säkert massor som hon inte vill göra eller som inte passar henne. Men man kan ju alltid ta bort de kort man inte känner sig bekväm med. Får se om det blir spelande ikväll eller imorgon..recension kommer

• Anonym (Spelus)

Online? Det handlar om att du ska sita tillsammans med din partner och slå tärning och flytta spelmarkörer. 399 kr är väl det värt om du får en härlig upplevelse?
    Annars kan jag skriva ner alla korten och skicka en fotokopia på spelplanen till dig..för bara 359 kr ;)

Svar på tråden Monogamy