• SysterYster76

Var jag otydlig?

Jag frågade en mamma om inte hennes dotter ville följa med till Busfabriken. Min dotter har presentkort där som vi var tvugna att använda. Har tvekat att fråga dotterns kompisar för att man vet ju inte om de kanske inte har råd t ex. Eller att föräldern ska missförstå och tro att jag bjuder. Men iallafall, nu kom två kompisar med. Jättekul! Problemet är att en egentligen skickade med för lite pengar... 100:- till både entre och lunch/godis etc...120:- kostar ju bara entren. :/ så nu sitter jag här med ont i magen och ska betala allt. Jag är inte rik om man säger så... Jag försökte ändå att vara tydlig när jag frågade och sa så här: "Min dotter har ett presentkort på Busfabriken som hon måste använda. Hon vill ju inte vara där utan ngn kompis. Vill din dotter följa med?" Så nu undrar jag hur tolkar ni min fråga? :/

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Var jag otydlig?
  • SysterYster76

Men det var därför jag sa: min dotter har ETT presentkort som HON måste använda. Tänkte att tydligare än så kan jag inte vara. :[ Drömmen är ju att kunna bjuda alla förståss meeen bara en dröm med vår ansträngda ekonomi. :[

• Sömnstörd
    SysterYster76 skrev 2011-06-10 11:16:51 följande:
    Men det var därför jag sa: min dotter har ETT presentkort som HON måste använda. Tänkte att tydligare än så kan jag inte vara. :[ Drömmen är ju att kunna bjuda alla förståss meeen bara en dröm med vår ansträngda ekonomi. :[
    Men det säger ju inget om hur många presentkortet gäller för tex utan det blir ju underförstått.
  • Tant Green

Jag hade tolkat det som att presentkortet gäller för flera, och bara skickat med pengar till lunch och fika.

• augustisten
    SysterYster76 skrev 2011-06-10 11:16:51 följande:

Jo, jag förstår hur du tänkte, men jag förstår också hur det togs emot (för jag skulle nog gjort lika dant Skäms)

Jag skulle helt enkelt tänkt att din dotter fått ETT presentkort som måste användas och att det presentkortet gäller för flera barn eftersom du frågar oss. Jag vet ju inte alls hur det där brukar fungera...

Men jag skulle absolut inte ta illa upp om du förklarade situationen i efterhand heller - men jag skulle nog tycka att det var lite pinsamt att jag missförstått och bara antagit att mitt barn blev bjudet. 

• SysterYster76

Stämmer nog som några av er säger: om jag inte nämnt presentkortet skulle det varit tydligare... Och jag som trodde att det skulle vara ett förtydligande om att jag bara betalar för min dotter. Inte hela världen, jag kan ju betala det som måstes för att de ska ha kul. Huvudsaken just nu. Men jag förstår egentligen inte hur man kan utgå ifrån att jag betalar alls. Eller jag skulle inte det iallafall nånsin OM det inte var ett barnkalas som skulle hållas på Busfabriken. Notan blir ju ändå 360:- för entren (3 barn, 3 timmars lek) + lunch och ev fika efter ca 120:- för tre hungriga och törstiga barn. Alltså 480:- ca. Ganska saftigt... :/

• SysterYster76

Nu blir det ju inte så mkt jag måste betala eftersom en förälder av två förstod mig rätt! :) som tur var :\ Tack för era åsikter! Kom gärna med fler!

• Heureka

varför ens nämna presentkortet? man kan väl åka dit ändå?

Underbara, älskade lilla Freja, äntligen är du här 10/1-10
  • YokohamaNr2

Ja jag tror ju att hon trodde att presentkortet gällde för hennes barn också iom att du ens nämnde det och att hon skickade med 100kr för övriga utgifter som godis.

• Faile

Jag hade trott att det gällde mitt barn också och skickat med pengar för en fika/lunch endast.

Som många andra har sagt, just att du ens nämnde presentkortet hade förvillat mig.

Sluta jiddra, börja trolla!
  • augustisten
    SysterYster76 skrev 2011-06-10 12:02:38 följande:
    Stämmer nog som några av er säger: om jag inte nämnt presentkortet skulle det varit tydligare... Och jag som trodde att det skulle vara ett förtydligande om att jag bara betalar för min dotter. Inte hela världen, jag kan ju betala det som måstes för att de ska ha kul. Huvudsaken just nu. Men jag förstår egentligen inte hur man kan utgå ifrån att jag betalar alls. Eller jag skulle inte det iallafall nånsin OM det inte var ett barnkalas som skulle hållas på Busfabriken. Notan blir ju ändå 360:- för entren (3 barn, 3 timmars lek) + lunch och ev fika efter ca 120:- för tre hungriga och törstiga barn. Alltså 480:- ca. Ganska saftigt... :/
    Jag hade inte utgått från att du betalat om du inte nämnt presentkortet. Men jag skulle nog trott att presentkortet gällde för tre barn om du nämner det och sedan frågar mitt barn och ett till... och då blir det ju ingen kostnad alls för dig.

Förstår du hur jag menar? Pengar till mat och fika fanns det ju med.
Svar på tråden Var jag otydlig?