• SysterYster76

Var jag otydlig?

Jag frågade en mamma om inte hennes dotter ville följa med till Busfabriken. Min dotter har presentkort där som vi var tvugna att använda. Har tvekat att fråga dotterns kompisar för att man vet ju inte om de kanske inte har råd t ex. Eller att föräldern ska missförstå och tro att jag bjuder. Men iallafall, nu kom två kompisar med. Jättekul! Problemet är att en egentligen skickade med för lite pengar... 100:- till både entre och lunch/godis etc...120:- kostar ju bara entren. :/ så nu sitter jag här med ont i magen och ska betala allt. Jag är inte rik om man säger så... Jag försökte ändå att vara tydlig när jag frågade och sa så här: "Min dotter har ett presentkort på Busfabriken som hon måste använda. Hon vill ju inte vara där utan ngn kompis. Vill din dotter följa med?" Så nu undrar jag hur tolkar ni min fråga? :/

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Var jag otydlig?
  • SysterYster76

Jaa Sömnstörd, det e nog typiskt kvinnligt kanske... Jag jobbar inom vården och där e det tyvärr mest fruntimmer. :)

Nee, Julimamma. Känner inte att jag kan kräva pengar av den mamman nu i efterhand. Vet att hon är t ex arbetslös, ensamstående och kanske inte ens sagt ja om hon vetat att hon skulle betala. Känns fel när det var jag som var omedvetet otydlig. :/

Jag får stå för det helt enkelt och vara tydligare nästa gång...

• Finesse

Får man bara leka i 3 timmar? Hur håller dom koll på det?

Ebba 071228, Hampus 110225
  • Finesse
    SysterYster76 skrev 2011-06-10 16:05:37 följande:
    Barnen får papp-armband på sig där de skriver på tiden när man har betalat. :)
    Ok.. här kostar inträdet 100:- och man får leka hur länge man vill.. sist var vi där i 5 timmar
    Ebba 071228, Hampus 110225
  • Boothwalker

Jag skulle inte anta att det var bjudet. Utan fråga vad det kostar. Men det kanske bara är jag som inte gillar att anta att folk bjuder.

♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
  • Sömnstörd
    SysterYster76 skrev 2011-06-10 15:52:52 följande:
    Jaa Sömnstörd, det e nog typiskt kvinnligt kanske... Jag jobbar inom vården och där e det tyvärr mest fruntimmer. :)

Nee, Julimamma. Känner inte att jag kan kräva pengar av den mamman nu i efterhand. Vet att hon är t ex arbetslös, ensamstående och kanske inte ens sagt ja om hon vetat att hon skulle betala. Känns fel när det var jag som var omedvetet otydlig. :/

Jag får stå för det helt enkelt och vara tydligare nästa gång...

Jag har också jobbat inom vården och med bara kvinnor och där fattade människor vad jag sa. Det var en riktig  kulturkrock att börja jobba endast med män, det var ständiga missförstånd tills jag kom på att jag var tvungen att helt ändra sättet att prata på. Jag har iallafall upplevt att det är enorma skillnader på hur vi pratar generell sett.

Jag tror att den andra mamman tolkade lika som jag, att du menade att du bjöd, och jag tror att hon tror att du bjöd henne bara för att hennes barn aldrig annars skulle komma iväg dit. Att du är hjärtegod helt enkelt. Solig
  • The Ultimate Grizzy

Jag hoppas verkligen att jag hade frågat, men tyvärr är det stor risk att jag hade missuppfattat och trott att du ville bjuda, eftersom du nämnde presentkortet. Jag har råkat ut för något sådant en gång, en släkting som skulle bjuda min man på restaurang på hans födelsedag. "Jag kan inte bjuda hela familjen", sa släktingen, och jag svarade att nej, naturligtvis inte, vi lämnar barnen hemma. Efteråt fick jag reda på att han inte hade tänkt bjuda mig heller, utan att jag skulle betala för min egen mat, men han kunde inte med att säga det. Fruktansvärt pinsamt att jag inte fattade det...

Så jag tycker det är jättehyggligt av dig att inte kräva pengar av de andra föräldrarna i efterhand!

• Kimona

Jag svarade Osäkert, då jag hade tolkat det som att presentkortet skulle täckt inträde för fler än bara ditt barn, eftersom du nämnde det

• SysterYster76

Men Sömnstörd! Jag e ju hjärtegod faktiskt! Bara det att jag e lite pank med...

:)

Tack för svar än en gång o/

• Sömnstörd
    SysterYster76 skrev 2011-06-11 21:05:27 följande:
    Men Sömnstörd! Jag e ju hjärtegod faktiskt! Bara det att jag e lite pank med...

:)

Tack för svar än en gång o/
    Jag förstod nästan det Solig och jag tycker jättesynd om dig faktiskt.
    Ta åt dig för det är sallan jag gör!
  • lilly85

Jag hade nog faktiskt tolkat det som att presentkortet skulle täcks bådas inträde, men hade absolut frågar först om det var så eller om jag skulle skicka med pengar.

• HTF

Jag hade tolkat det som att presentkortet gällde för mitt barn också och skickat med pengar till mat/fika...

• Mammatilltvåprinsar

Jag hade absolut tolkat det som att presentkortet räckte till alla och att du nämnde det för att man INTE skulle skicka med till inträdet. Men sen hade jag nog tagit i med pengar ändå, ifall att, så det hade troligen räckt till allt.

Svar på tråden Var jag otydlig?