• Lillloppanlina

    ska hon stanna?

    Hej, min kompis är från polen, hon flyttade tillsammans med sin kille efter ett distansförhållande på4 år. Nu kan han inte ens hålla hennes hand inför oss.. när de är ensamma så är han snäll och mysig men han säger att han inte vill vara med henne på helgen för atthan vill andas.. Han klagar alltid på pengar även om han har massa kvar och även lagt undan på spar, Han bjöd med henne på en fotbollsmatch och sen ville att hon skulle betala, ävev om hon inte har pengar då hon läser på SFI.


    Han uttrycker sig för oss som om att han är trött på  henne medans hemma till henne säger han allt annat. Härom månaden var hon hos en bm och skaffade recept för p-piller i sverige. och de hade glömt att pricka av att hon var där så hon fick en räkning hem. han betalade den inte och sa att det kommer en till..


    Han vägrade ringa till bm åt henne då hon inte riktigt kan uttrycka sig så bra så var det bättre att han ringde, men han totalvägrade.
    Slutade med att jag fick ringa.
    Han fick en påminnesle och istället för 150 kr så blev det 200.  Han betalade alltså hellre än att ringa och slippa betala.

    Nu undrar hon vad ni tycker hon ska göra? stanna hos honom eller åka tillbaka till polen?

    Han är alltså gullig hemma men inte annars.. han klagar på att han tex får hämta tvätten när han jobbar mån-fredag.. han säger att hon inte gör något då hon "bara" pluggar svenska..

  • Svar på tråden ska hon stanna?
  • Lillloppanlina
    thomas55 skrev 2011-06-12 16:33:34 följande:
    Ett sånt pucko kan hon väl inte bo med
    tack. grejen är att om dom gör slut så måste hon flytta tillbaka till polen och nu har hon gjort sig ett liv..
    Hon älskar honom mycket men igår när han skriver till min sambo att han är för trött på henne idag. att de planerna vi hade gjort med dom för igår slutade med att jag fick sitta å trösta henne igår medans han drog ut på stan..
  • thomas55

    Ja om det är att göra sig ett liv


    Vara ekonomiskt beroende av en som inte vill se henne och inte betala hennes utgifter

  • Lillloppanlina
    thomas55 skrev 2011-06-12 17:04:20 följande:

    Ja om det är att göra sig ett liv


    Vara ekonomiskt beroende av en som inte vill se henne och inte betala hennes utgifter


    Det jag säger till henne är att det inte är värt insatsen..! hon är utbildad tyska magister vilket hon i sverige inte har ett skit för.. hon kunde jobbat nu och haft ett riktigt liv!

    han säger alltid att han inte har några pengar och oftast har han ca 3000 kvar sista veckan i månaden.
    han säger att hon är jobbig bara för att hon frågar om han kan ta upp tvätten.. då hon gjort allt annat!!
    Han klagar på sitt jobb och att han är trött.. jag säger välkommen till vuxen livet..

    Hon är värd så mycket bättre och jag har sagt till honom att han växa upp och ta sitt ansvar.. han visste vad han signa på när han frågade om hon ville flytta hit.. han visste att det inte skulle bli en dans på rosor.. han visste att hon skulle behöva gå i skolan innan hon kunde jobba... Han tog inte ledigt en enda dag när hon flyttade hit, hans mamma fick ta med henne till myndigheter å sånt.. jag menar shysst att ställa upp!!

    .han säger hela tiden att hon slösar sin tid på honom, att han ändå är död om 2 år å grejer... det verkar som att han har lite psykiska problem?
  • Lillloppanlina

    jovisst men igår sa han att det bara var för dagen han var trött... vet inte riktigt vad man ska tro, verkar lite mer så att han kanske har låg självkänsla?

  • enny signatur

    Kanske låg självklänsla men han utnytjar henne. Om hon gör allt hemma bör hgan snarare betala henne, inte klaga. Ja jag ahd enog tyckt att det vore klokare att skaffa sig ett liv utan honom. 

Svar på tråden ska hon stanna?