Hitta bostad i USA. Hjälp önskas.
Finns det någon som bor i USA eller som ändå vet någon bra sida där man kan leta bostäder att hyra? Kanske någon som vill dela med sig av hur det är att bo där också?
Finns det någon som bor i USA eller som ändå vet någon bra sida där man kan leta bostäder att hyra? Kanske någon som vill dela med sig av hur det är att bo där också?
och huslån går väl inte att få bara sådär? Har ni koll på vad som krävs för att få köpa hus där borta?
Gift er omedelbart! Annars kommer hela visumprocessen blir hur omständig som helst!
Jag tror du måste vara en resident för att banker ska vilja låna ut pengar till er, dvs Green Card. Det är ju ganska mycket pengar för hus i det här området som det handlar om. En vanlig liten enkel 2-3rums med liten trädgård kan utan problem kosta 1 miljon dollar!
Jag skulle kolla Craigslist, om du ger mig några dagar kan jag nog ge tips på områden också. Vi har några kompisar som bor i San Jose (jag bor i Silicon Valley). Jag skulle tro att områdena kring dessa skolor är bra www.greatschools.org/california/san-jose/.
Vi får kanske se till att göra det då ifall att det blir flytt ;)
Ja det vore jättesnällt :) Vår dotter är lite för liten för skola än (16mån), så det blir väl hemmafru för min del på både gott och ont..
Kanske får försöka vänja mig vid tanken på att skiljas från mina sötnosar, såg också nu att det var ett x antal dollar per katt per månad! Sen vet jag inte om jag vill utsätta dem för stressen genom att flyga! :(
Spelar det någon roll hur länge man varit gift eller är det mot kapellet snarast möjligt IFALL att det blir av?
Men om min sambo har green card (även om han är svensk) så kan jag få det genom honom, förutsatt att vi är gifta då?