Hitta bostad i USA. Hjälp önskas.
Finns det någon som bor i USA eller som ändå vet någon bra sida där man kan leta bostäder att hyra? Kanske någon som vill dela med sig av hur det är att bo där också?
Finns det någon som bor i USA eller som ändå vet någon bra sida där man kan leta bostäder att hyra? Kanske någon som vill dela med sig av hur det är att bo där också?
Ok. Ja huvudsaken är väl att jag och dottern får bo där! :) Jättetack för alla svar. Har blivit lite klokare nu i alla fall!
Hertha: Det är av den orsaken inte jag heller vill ta med katterna. :/ Men, men nu är ingenting bestämt än, men jag försöker skaffa så mycket info som möjligt så att jag kan ta ett hastigt beslut om det väl kommer! Visum gäller ju via arbete för min sambo i så fall.
Om man vill söka medborgarskap (man kan behålla sitt svenska) så ska man ha haft green card i tre år som gift med en amerikansk medborgare eller i fem år om man har green card via t ex jobb.
Evaoregon: Nej då funkar det ju inte heller. Nåväl, då får vi se vad framtiden har att erbjuda. Om ni kommer på något mer viktigt att tänka på så hojta till!
I början på Juli skulle jag tro.. och det kan bli allt från direkt till upp till 1 år.
Absolut det ska jag göra :)
Nu har jag fått svar från Jen och tid att vara här. Hon svarar så här, så förhoppningsvis har du riktigt många områden att kolla nu med Saargrs svar också .
"As to where NOT to live, I would definitely stay away from east San Jose (the areas off of 680) and most of south San Jose too (ie Story Rd area near 101). Some of the nicer parts are Willow Glen (though a bit pricey) and Cambrian is nice (that's the area near 85 and Camden Ave and Union Ave, etc). It sounds like a counter-intuitive way of looking for a place to rent but price can also help. The lower the rent, obviously the less desirable the area. Oh, most of Campbell is very nice too."
Stort tack för hjälpen! Tacka Jen :) Vilka priser klassas som dyrt och billigt? I sverige är ju 10.000 kr dyrt och vi bor i det "dyraste" området (i Linköping). Men jag antar att 1000 dollar som vi sett en del lägenheter för inte motsvarar riktigt samma.
Hej på er! Hur är det att flyga med barn över atlanten? Vi kommer att åka över till USA om 1,5 vecka för att spana in bostadsområden osv. Det vi tjafsar om lite här hemma är om dottern ska följa med eller inte. Sambon tycker att det är för lång flight för henne. Hon är 1,5 år..