hallonsweet skrev 2011-06-14 09:33:23 följande:
Men tjejen i fråga som blivit våldtagen och gravid valde ju inte att ha sex. Hon hade inget eget val, därför tycker jag att det inte borde räknas i den situationen. Hade tjejen få valt hade hon inte haft sex med den mannen...Så då ska hon enligt dig genomgå en graviditet + förlossning och då få valet att antingen behålla barnet eller adoptera bort det. Du säger att hennes liv kan bli "svårare och jobbigare". En våldtäkt kan förstöra en människas liv helt och hållet, om man på kuppen skulle bli gravid och tvingas behålla barnet i magen...är det inte orättvist tycker du?
Att tjejen som offer ska behöva förbli ett offer för hela sitt liv, inte enbart för att hon blivit våldtagen men även för att hon tvingats föda våldtäktsmannens barn...Är det då inte värt att offra det ovetande livet för att rädda hennes liv?
Nej jag vet, tjejen valde inte att ha sex. Och orättvist är bara förnamnet på hur man kan beskriva sexuella övergrepp ö h t. Men min åsikt om abort bygger som sagt inte heller på sexet, utan på embryot, fostret, det nyligen påbörjade men ofödda livet.
Hon ska göra vad HON vill och tycker är rätt, så länge det är inom lagstiftningen. Jag säger vad JAG tycker är rätt.