• flaxan

Ni med munsår/herpes vad använder ni för salva?

Har fått munsår brukar ha det någon gång per år. Brukar då alltid använda vectavir, men läste nu på den medföljande lappen att man var tvungen att rådfråga läkare innan. Jag ringde då min MB och hon ringde vidare till läkaren då hon itne hade ngt svar att ge. Läkaren kunde inte rekomendera salvan eftersom inga tester hade gjorts på salvan på gravida kvinnor även om hon trodde att det gick bra så kunde hon inte rekomnedera den. Läkaren kunde inte heller rekomnedera någon annan salva för munsår/herpes. Hjälp mig vad gör jag?? Det gör ju ont och har man inte förbyggande på så sitter ju såret där jättelänge.

• Svar på tråden Ni med munsår/herpes vad använder ni för salva?
  • flaxan

Ok, och dessa får man använda när man är gravid?? Jag kan tycka tt det är konstigt att det kan vara skadligt när man ska ha en liten klick på såret, det är ju inte så att man ska äta det. Självklart vill man ju inte ta några risker.

• flaxan

Äventyr: vilken/vilka salvor är rekomenderade att användas av gravida?

• flaxan

Förstår dig helt klina 10, det var av en ren slump som jag läste på vectavir. Trodde inte heller att salvor för utvärtes bruk skulle vara någon fara.

Svar på tråden Ni med munsår/herpes vad använder ni för salva?