• Majken

Nyblivna och rutinerade husvagnsägare - se hit!

Vi får hem vår första husvagn idag!!

Har lånat husvagn vid några tillfällen och tyckt att det varit både roligt och mysigt, så nu slog vi till när en jobbarkompis till aken skulle sälja sin

Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi ventilerar livet som husvagnsägare, ge bra tips och råd till varann -  men även "varna" för incidenter som kan ske.

Vi har köpt en fräsch begagnad vagn, en Smålandia 521 D från -89 och får som sagt hem den idag - så nu vill jag börja "pimpa" den lite och sätta lite personlig prägel i den. Förtält på 3 m ingick i köpet, så snart kan vi ge oss ut och upptäcka livet som husvagnsfolk "på riktigt"

Finns det fler som vill "babbla" om detta?!

Love my M-girls
  • Svar på tråden Nyblivna och rutinerade husvagnsägare - se hit!
  • Majken

Bara jag som är sugen på att diskutera husvagnslivet?? 

Love my M-girls
  • bananflugekärlek

Haha, jag kollar blocket dagligen eftersom jag är så sugen på husvagn! Ekonomin tillåter inte just nu, men jag läser gärna om erfarenheter här.

• Majken
    bananflugekärlek skrev 2011-06-13 12:16:52 följande:
    Haha, jag kollar blocket dagligen eftersom jag är så sugen på husvagn! Ekonomin tillåter inte just nu, men jag läser gärna om erfarenheter här.
    Jag har lusläst Blocket sen i höstas, vi har kikat på ett par st innan med de har varit för "sunkiga"  i förhållande till det pris som satts. Nu hade vi lite tur och en jobbarkompis till min man behövde sälja sin, han är nyskild och de behövde dela på pengarna, så vi har fått den till ett skapligt pris. Framförallt är den välskött och fräsch - viktigt för oss!!

Lycka till med letandet, häng kvar i tråden och låt oss veta hur det går med planerna!
    Love my M-girls
  • Anna med 3 trollungar

Vi köpte en husvagn begagnat av sambons bror i år. En hobby 08. Har vart med mamma och campat i 7 år tidigare. Med en TEC 90.

Lite skilldnad är de med alla praktiska och moderna saker som vi har nu i den nya vagnen.

• Majken
    Anna med 3 trollungar skrev 2011-06-13 12:24:41 följande:

Vi köpte en husvagn begagnat av sambons bror i år. En hobby 08. Har vart med mamma och campat i 7 år tidigare. Med en TEC 90.

Lite skilldnad är de med alla praktiska och moderna saker som vi har nu i den nya vagnen.

Förstår att det känns lyxigt med en nyare vagn!!
    Jag hade gärna köpt en sån också, men nu är det första vagnen och vi vill prova på livet som husvagnsägare ett par år - sen kanske /förhoppningsvis?) uppgraderar vi oss?!

Har ni några planer för i år, vart bär det av?

Själva är vi ute efter att åka och se olika delar av vårt land, inget sugna på en s.k. "säsongsplats" i dagsläget i allafall?
    Love my M-girls
  • Anna med 3 trollungar

Vi drar runt på olika ställen. Stockholm, kalmar, astrid lindgrens värld osv. Lite beroende på vad vi känner för till semestern

• Majken
    Anna med 3 trollungar skrev 2011-06-14 06:50:22 följande:
    Vi drar runt på olika ställen. Stockholm, kalmar, astrid lindgrens värld osv. Lite beroende på vad vi känner för till semestern
    Lite så planerar vi också att göra

Igår kväll körde vi värsta racet med att plocka ur precis ALLT och storstäda hela vagnen, piska mattor/dynor, diska allt husgeråd. Den var i och för sig redan städad, men man vill ju ändå göra det på "sitt" sätt.
    Har även kikat runt lite på priser för att ev klä om dynorna, jisses vad olika prisuppgifter jag fått??
    Allt från 350 kr/dyna inkl allt - till 1000 kr/dyna i bara arbetskostnad + tygkostnad?!

KUL är det hur som helst
    Love my M-girls
  • Majken

"Pimpat" hela helgen!

Alla handtag och knoppar, som var i guldfärg och plast-bärnsten, är nu utbytta till nya, fräscha i rostfritt - det gjorde världens skillnad!

Sen har vi även bytt ut de gamla bruna rullgardinerna. Vi har använt befintlig upphängning i och med att de är återfjädrande, så jag köpte nya på Jysk till reapris(men de är ju inte fjädrande utan har ett kulsnöre att dra i?) och så har vi liksom skurit bort dom från sin rulle och fixat & trixat med lim och häftpistol så att de nu sitter på den gamla upphängningen och det blev också jättebra!

Gardintyg är inhandlat och kommer att sys under veckan...

Love my M-girls
Svar på tråden Nyblivna och rutinerade husvagnsägare - se hit!