Prinsessans mamma skrev 2011-07-18 22:42:54 följande:
Har precis köpt husvagn! Vad 17 behöver jag i den då????
Har bara lånat en 1 vecka förut och då åkt runt och naturcampat, samt tog in på en camping 2 nätter.
Och bott i en bekants husvagn som var uppställd vid en liten skogstjärn.
Har nu en egen sedan helgen!
Och det är HELT TOM! Inga som helst tillbehör utöver fasta inredningen, dynor och sånt. inredningen som man kunde läsa i andra annonser skulle ingå, men de säljarna kanske tröttnat på campinglivet och hivade iväg allt.
Jo, vi fick faktiskt en liten plastpall att använda som "trappsteg" när man ska kliva in.
Men jag är så himla dålig organisatör att jag inte kan tänka ut alls vad vi ska skaffa. Och då vet jag att jag kommer att förköpa mig. (lösning i början får bli papperstallrikar då) Vad är oumbärligt för er? Vad har ni för tallrikar och hur många kastruller och glas osv, och har ni tips på bra saker?
TV - kan man ta en vanlig eller ska det vara nåt special med tanke på strömmen? (ja ni ser)
Tips efterlyses helt enkelt - vad har ni i vagnen??
Nu är jag visserligen inte nybliven husvagnsägare längre, det är lite mer än två år sedan vi köpte vår första vagn och nu är vi inne på vår andra.

Fast mitt råd är att tänka snålt och inte köpa en massa saker till vagnen. Inte så mycket för den ekonomiska biten, utan för viktens skull. Allt man stoppar in i vagnen väger mer än man tror och det blir väldigt lätt överlass. Förutom vikten så ska man även tänka på hållbarheten, sakerna i vagnen ska klara att skumpa runt på gropiga vägar.
Du kan stoppa in en vanlig tv om ni tänkt stå på elplatser, men jag tror det finns tv:ar som går på batteriet men vill man verkligen slösa energi på tv om man fricampar? Det som behövs utöver tvn så är det väl en digitalbox...märks det att det inte är jag i den här familjen som sköter tv-biten?

Vi har i alla fall en mindre vanlig platt-tv i husvagnen.