• Äldre 13 Jun 14:26
    40077 visningar
    27 svar
    27
    40077

    Har du pigmentfläckar / ålderfläckar ??

    Undrar vad brukar ni använda för att få bort pigmentfläckar ??
    några tips?? jag brukar få några när jag solar även om jag använder solkräm 50+. så undrar om det finns något annat som hjälper bättre att förhindra att få fläckar??

  • Svar på tråden Har du pigmentfläckar / ålderfläckar ??
  • Äldre 13 Jun 19:18
    #1

    ingen som har??

  • Äldre 24 Jul 22:27
    #2

    nu jag tipsar alla som har pigmentfläckar eller bara ojämna färger i ansiktet eller dem som vill skydda huden mot pigmentfläckar eller ålderfläckar eller dem som vill vara bleka. att det finns en underbar crem som heter Super Glandin ( ANTI PIGMENT CREME)  och den är en perfikt dag natt crem får man en fin och mjuk hud utan att bli kladdig

    och Solskyddsfaktor 15 skyddar mot solens skadliga verkningar. redan från första vecka ser man hur huden blir pigg och mjuk. verkligen perfikt crem . dem har även andra cremer  också men jag använder nu ANTI PIGMENT CREME och har börjat med ANTI EYE RINGS CREME.

    deras hemsida www.superglandin.se/Products.html

    om någon annan använder deras produkter skriva gärna vad du tycker!

  • Äldre 24 Jul 22:30
    #3
  • Äldre 24 Jul 22:38
    #4

    Clinique har en bra crème, "even better clinical", som jag tyckte hjälpte när jag använde den förra sommaren. Nu har jag börjat använda Super glandin, men har inte hunnit se någon skillnad eftersom jag nyligen börjat med den. Har hört att den ska vara bra.

  • Äldre 24 Jul 22:51
    #5

    jag har provat even better clinical men det gjorde ingen skillnad men det var en prov burk men ändå och den är jätte dyrt. jag tycker super glandin hjälper och det som är bra att den skydder att dem inte återkomma. men är förvånad när man frågar på butiken klicks och åhlens dem brukar inte rekomendera den! bara en gång på åhlens hon sa att den är bra och den var den faktiskt. jag var tvången att använda foundation hela tiden innan.

  • Äldre 25 Jul 00:09
    #6

    Ja, den är dyr! Därför tänkte jag att jag skulle prova Super glandin. Min mamma har haft en pigmentfläck på kinden så länge jag kan minnas, men nu är den borta efter att hon använt den crèmen. Den har inte kommit tillbaka heller. Så jag hoppas verkligen att den hjälper mig med.

  • Äldre 31 Jul 13:55
    #8

    tar man superglandincremen bara på fläcken/fläckarna eller i hela ansiktet`?

    Har era pigmentfläckar samma"yta" som övrig hud eller är den annorlunda? Tycker också min sitter liksom lägre än huden omkring. Inte direkt en grop, men lite nedsjunken  

  • Äldre 1 Aug 18:23
    #9

    man brukar ha cremen på hela ansiktet som en vanligt dag/natt creme.

    pigmentfläckar är lite ljus bruna alltså lite mörkare än övriga hud.

  • Äldre 2 Aug 14:28
    #10

    Mina pigmentfläckar har samma yta som resten av huden. Jag tar crèmen i hela ansiktet eftersom jag fått för mig att den även förebygger. Fick min första pigmentfläck förra sommaren samma år som jag fyllde 40..

  • turkos­77
    Äldre 9 Aug 16:55
    #12

    yellow cream. Jag har provat typ alla krämer som finns. Ipl-laser mm. Har melasma på överläppen. ser för jäkligt ut. 2 veckor med yellow cream och nu är det bara pyttelite kvar. Lägger på ett lager på natten. Huden flagnar och torkar ut och det gör lite ont och är torrt. Men otroligt resultat.

Svar på tråden Har du pigmentfläckar / ålderfläckar ??