• Anonym (I.J)

Har sålt vara på blocket, nu vill köparen ha tillbaka pengarna, rätt eller fel?! HJÄLP

Har sålt en vara på blocket. Personen i fråga som köpt varan har tittat på den, provat den "klämt och kännt" men hör nu av sig med ett klagomål och vill ha pengarna tillbaka. De hävdar finns fel som inte funnits där innan vad vi vet och som de inte uppgav som klagomål när varan kollades.

Problemet är, vi har väldigt tight ekonomi denna månad och har därför redan använt de pengar som varan kostade så vi KAN i princip inte att de "ångrar" köpet. Borde de få ångra? Borde vi låna ihop pengarna så de kan returnera varan? Vem har rätt?

• Svar på tråden Har sålt vara på blocket, nu vill köparen ha tillbaka pengarna, rätt eller fel?! HJÄLP
  • Anonym

Har dom köpt varan så ska dom kolla om allt stämmer innan man köper den. Han får helt enkelt skylla sig själv.

• Anonym

Vilken slags vara handlar det om? Så man vet ungefär.

• ruby84

Men snälla nån personen har ju totat känt å klämt då är det ju upp till dom kan jag tycka!!! Kan ju va nått som hänt nu!!! Vad va de för vara!

• Sömntutan

Hmm, klurig fråga. Frågan är ju vad det är de har köpt och vad det är som är fel? Är det ett fel som gör att varan absolut inte fungerar så kanske man skulle bli lite sur. Men om de redan har kollat på varan hos er innan de tog hem den och godkänt den då, så tycker jag att det är en aning konstigt att sedan klaga. Man vet ju att man köper en beg. vara om inget annant anges.

Hjärtat tar aldrig semester....
  • Mikesh

självklart ska du inte ge pengarna tillbaka!

• Kimona

Hade du bild på varan?
    Om det inte var något fel på den när du skickade den ska du inte betala tillbaka pengarna!

• Anonym (I.J)

Det fanns bild. Varan skickades inte, de hämtade den.
    Det är en barnvagn och de säger att ett däck inte är bra men de provkörde vagnen här och lastade vagnen själva. Vi har aldrig märkt av det och inte köpare innan som tittat på den.

• Anonym
    Anonym (I.J) skrev 2011-06-13 19:29:57 följande:
    Det fanns bild. Varan skickades inte, de hämtade den.
    Det är en barnvagn och de säger att ett däck inte är bra men de provkörde vagnen här och lastade vagnen själva. Vi har aldrig märkt av det och inte köpare innan som tittat på den.
    Då är det inte ditt bekymmet. Självklart är du inte skyldig att betala tillbaka pengarna. Köparen får skylla sig själv då de har kollat på den hos er innan köpet!
  • Anonym (hänt mig med)

Har vart med om precis samma sak. Dom sa att den drog snett fast jag som hade haft vagenen i 2 år hade aldrig märkt det . Dom hotade mig och jag gav mig tillslut och tog tillbaka vagnen. Innan dom köpte den utav mig hade jag städat den och gjort den jätte fin men jag fick tillbaka den smutsig, full med lera och ett hjul som var trasigt. Jag gjorde vagnen lika fin igen och åkte in med den till babyproffsen som fixade den åt mig på garantin jag hade (han var shysst och jag sa vad som hänt, han sa att det fanns en produkt fel på dom vagnarna osm han sa att han tänkte säga att det var eftersom det var samma del på min vagn som var trasig som det feler brukade vara på) sen sålde jag den på blocket för 800 till så det var tur i oturen men fick ju mer pengar för den i slutändan Skrattande fast ångrar endå att jag inte stog på mig. gå in och läs på konsumentverket så ser du att om köparen har tittat och känt på varan och du vart helt ärlig om allt så är det inte dit fel och han kan inte lämna tillbaka den.

• LovleyMamma

Köper man begagnat så får man ju räkna med att det inte är som i affär. 
    Eftersom dom kollat vagnen innan så anser jag inte att du ska behöva köpa tillbaka den.
    Och hur länge efter hörde dom av sig? Handlar det om flera dagar eller veckor så är det ju mycket möjligt att dom själva orsakat det. 

Svar på tråden Har sålt vara på blocket, nu vill köparen ha tillbaka pengarna, rätt eller fel?! HJÄLP