Inlägg från: Lady without tattoo |Visa alla inlägg
  • Lady without tattoo

Hade ni följt veterinärens råd om avlivning?

Anonym (Förvirrad) skrev 2011-06-14 00:22:09 följande:
    Har hört att de kan tvångshämta hundar.. =(

Tyckte bara veterinärens utlåtande var så konstigt av hältan att döma, då hon inte verkar ha ont alls! Jag ska höta med en annan veterinär också.
    Är det något mer bakom som du inte berättar här?
    Arbetar som Leg.pratkvarn
  • Lady without tattoo
    Anonym (Förvirrad) skrev 2011-06-14 11:36:31 följande:
    okej, för jag kommer få åka 2 timmar till veterinären med en stor hund + bebis. Känner ingen dit jag ska och besöket kommer ta lång tid ..kanske har du inte lika långt till veterinär eftersom du kan åka hem emellan? Vi har olika förutsättningar och jag tänker inte dra alla mina då jag inte vill bli outad på ett tvivelaktigt forum på nätet.
    jamen det är väl hunden värd el hur?
  • Lady without tattoo
    Anonym (Förvirrad) skrev 2011-06-14 11:13:35 följande:
    Men om jag ser till mig själv hade jag hellre hoppat på ett ben än att få dö..
    Om hunden har smärta då? Är det på hundens bäsat el ditt eget bästa du tänker?
  • Lady without tattoo
    Ásgrímur skrev 2011-06-14 16:41:34 följande:
    Det märks i regel ifall en hund lider eller ej. Att automatiskt antaga att en hund lider bara för att den är halt eller amputerat ett ben är direkt ovetenskapligt.
    Jaså säger du det? Ja du lever på din tro..fullt tillåtet
  • Lady without tattoo
    Anonym (Suckar) skrev 2011-06-14 17:24:20 följande:
    Och du är en sådan som typ avlivar djur bara för att de har nageltrång. De lider ju liksom, och de är jobbiga, så vad fan varför inte avliva dem? Drömmer
    Gå tillbaka o läs mina inlägg.Citera det stycket där jag skriver att jag avlivar mina djur pga nageltrång.Väntar med spänning på vad du skall hitta.
    Jag lät avliva min hund i samråd med veterinär för två år sedan.Då hennes magsäck/tarmar brustit och de hittade en tumör.Var det tillåtet i dina ögon sett?Hunden insjuknade akut..
  • Lady without tattoo
    Anonym (Suckar) skrev 2011-06-14 18:18:38 följande:
    Lite skillnad mot att avliva en hund för att den är trebent, eller hur?
    Jag väntar fortfarande på att du skall citera det stycket där jag skriver att jag avlivar mina djur pga angeltrång.
    Anonym (Suckar) skrev 2011-06-14 17:24:20 följande:
    Och du är en sådan som typ avlivar djur bara för att de har nageltrång. De lider ju liksom, och de är jobbiga, så vad fan varför inte avliva dem? Drömmer
  • Lady without tattoo
    Anonym (Förvirrad) skrev 2011-06-14 19:03:21 följande:
    Ja. Men det är inte tekniskt möjligt just nu, bilen är inte i särskilt bra kondition så jag måste vänta till min man är ledig så han kan följa med eller åka själv med hunden.
    Grannar? Vänner? Släktingar?
  • Lady without tattoo
    Anonym (Förvirrad) skrev 2011-06-14 19:04:45 följande:
    Ja, men eftersom hon är så pass glad och precis som vanligt verkar hon inte lida.
    Mitt bästa? Det är egentligen min mans hund så mina band är inte sååå starka, jag tänker på hundens bästa och tror att folk blivit hjärntvättade med avlivningspropaganda så fort något går dem emot.
    Vart skrev jag att du skulle avliva hunden? Bara för att den förmodlogen lider av benpålagringar efter en felläkt höftskada?
  • Lady without tattoo
    Anonym (Förvirrad) skrev 2011-06-14 19:10:32 följande:
    Nej, nej och nej.
    har ingen till hjälp.
    Jag var ensam hemma när min hund blev sjuk.Hade ingen bil hemma heller...16 mil till djursjukhuset..enkel resa.
  • Lady without tattoo
    Anonym skrev 2011-06-14 19:12:52 följande:
    Veterinärer är alltid "pigga" på att avliva....jag vet inte varför det är så. Låt er inte övertalas! Ni känner hunden bäst så ni är den enda som kan avgöra om den lider eller inte i sitt dagliga liv.
    Hur många vet har du varit i kontakt med som föreslagit det?
Svar på tråden Hade ni följt veterinärens råd om avlivning?